تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۸
کد مطلب : 12492
سرپرست سازمان توسعه عمران شهرداری قم مطرح کرد

فعال بودن تمام جبهه‌های کاری در پروژه ادامه تونل غدیر

سرپرست سازمان توسعه عمران شهرداری قم با اشاره به تلاش این سازمان برای تکمیل هر چه سریع‌تر پروژه ادامه تونل غدیر گفت: هیچ نقطه‌ای در کارگاه نیست که بشود در آن کار انجام داد و پیمانکار نداشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مسعود بخشی در جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه پروژه تونل غدیر باوجود مواجهه با انبوهی از معارضات ملکی و تأسیساتی که اکثر آن رفع شده است، با قوت پیش می‌رود اظهار داشت: تلاش ما فعال نگه‌داشتن حداکثری کارگاه است و بارها مطرح‌شده که هرقدر که ممکن است باید این پروژه فعالیت داشته باشد.
 وی تأکید کرد: هیچ نقطه‌ای در کارگاه نیست که بشود در آن کار انجام داد و پیمانکار فعال نداشته باشد. 
سرپرست سازمان توسعه عمران شهرداری قم افزود: در این پروژه با توجه به پراکندگی و وسعت جبهه‌های مختلف کاری در داخل تونل و روی سطح و رمپ ورودی، در هرکدام از محدوده‌های کاری با اکیپ‌های اجرایی مجزا، عملیات اجرایی در حال اقدام است.
وی با اشاره به اینکه شروع تابستان و کمبود برق در تولید و عرضه سیمان و بتن مشکلاتی ایجاد کرده است اظهار داشت: بااین‌وجود پروژه در قسمت‌های اجرای دیواره‌های بتنی داخل تونل، رمپ ورودی، خاک‌برداری رمپ و داخل تونل، جدول‌گذاری روی سطح صفر و احداث انهار روی سطح صفر، زیرسازی سطح صفر، رفع معارض برق فشارقوی و سایر جبهه‌های دیگر با چندین اکیپ اجرایی در حال فعالیت است.
بخشی با اشاره به اینکه حجم خاک‌برداری تونل 100 هزار مترمکعب است اظهار کرد: درصورتی‌که عملیات دیواره سازی تونل به بعد از تکمیل خاک‌برداری موکول می‌شد، حدوداً سه ماه بعد ناچار به شروع دیواره سازی بودیم اما اجرای هم‌زمان خاک‌برداری و دیواره سازی باوجود سختی در اجرا، زمان تکمیل پروژه را کوتاه‌تر می‌کند.
 وی با اشاره به فعال بودن سه اکیپ خاک‌برداری در پروژه گفت: عملیات خاک‌برداری با استفاده از دو قرارداد بخش خصوصی و یک گروه ماشین‌آلات سازمان توسعه و عمران در حال انجام است. 
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchiknz.23niwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما