تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : 12465
مدیرکل گمرکات قم گفت:‌ از ابتدای سال‌جاری تا پایان خردادماه، ۷۲ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۴۴ دلار کالا از طریق گمرکات این استان به بازارهای بین‌المللی صادر شده‌است.
ارزش صادرات قم در سه‌ماه نخست سال از ۷۲ میلیون دلار فراتر رفت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری اسفندیار دریکوندی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به جزییات بیشتر پیرامون وضعیت صادرات قم در سه ماه نخست امسال، بیان داشت: با توجه به پایش انجام شده این میزان صادرات در قالب یک‌هزار و ۷۹۹ اظهارنامه و به وزن ۶۷ هزار و ۷۷۲ تُن از گمرکات استان صورت گرفته‌است.
وی با بیان این که عمده کالاهای صادراتی استان شامل ۳۵ مورد می‌شود، گفت: این کالاها از طریق گمرکات استان قم به ۳۰ کشور جهان صادر شده‌اند که عمده ترین آن‌ها به ترتیب شامل عراق، پاکستان، امارات متحده عربی، افغانستان، ترکیه، روسیه، ازبکستان،‌ سوریه، ارمنستان و ترکمنستان است.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه مهم گمرکات در رونق اقتصادی استان نیز افزود: در همین رابطه، درآمد کل گمرکات استان قم در سه‌ماهه نخست سال‌جاری از یک‌میلیون و ۷۷۰ هزار و ۵۱۱ میلیون ریال فراتر رفت که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۷۹ درصد رشد داشت.
دریکوندی همچنین به وضعیت واردات استان در مدت سه‌ماهه نخست سال‌جاری نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱۰۳ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۷۵۹ هزار دلار کالا در قالب ۸۵۰ اظهارنامه و به وزن ۱۹ هزار و ۱۹۵ تُن از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد.
وی افزود: گمرکات قم در زمینه ترانزیت با سایر گمرکات کشور نیز عملکرد قابل توجهی دارد و در همین رابطه طی مدت یاد شده تعداد ۷۶۹ مورد کالا به وزن ۲۰ هزار و ۶۱۴ تُن به گمرکات استان وارد و تعداد ۴۳ مورد کالا به وزن ۵۱۵ تُن از آن خارج شد.
وی ادامه داد: در زمینه مقابله با پدیده قاچاق نیز گمرکات استان به وظایف خود عمل کرده و در همین راستا در سه‌ماه مورد نظر، ۱۳۹ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۴۵۸ هزار و ۸۰۲ میلیون ریال در این اداره کل تشکیل شد و برای رسیدگی در اختیار مراجع قانونی قرار گرفت.
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchmknz.23ni-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما