تاریخ انتشار :شنبه ۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۵
کد مطلب : 12446
تعدادی از مسوولان شهری کاشان با حضور در بارگاه مطهر امامزاده موسی مبرقع(ع) این مکان مقدس را زیارت کردند.
حضور مدیران شهری کاشان در امامزاده موسی مبرقع(ع)
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از روابط‌عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم؛ تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر کاشان و مدیران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان که در نشست هم‌اندیشی شهرهای تاریخی و انقلابی قم و کاشان که در سالن جلسات شهید حسین مولوی شهرداری قم برگزار شد، در این مکان مقدس حضور یافتند. 
در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین سید احمد طباطبایی نژاد سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر قم و مدیران شهری قم نیز در این مراسم حضور داشتند. 
امامزاده موسی مُبَرْقَع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) -نهمین امام شیعیان- یکی از امامزادگان واجب التعظیم مشهور استان قم است. حرم مطهر حضرت موسی مبرقع(ع) در شهر قم، خیابان آیت‌الله طالقانی (آذر) قرار دارد و پس از بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، بقعه امامزاده موسی مبرقع(ع) شاخص‌ترین مکان زیارتی قم است.
منطقه‌ای که بقعه امامزاده موسی مبرقع(ع) در آن واقع شده به «چهل اختران» نیز معروف است، چرا که پیکر مطهر ۴۰ امامزاده(ع) در کنار یکدیگر در این مکان دفن شدند، از این‌رو این مکان مذهبی محل رجوع بسیاری از شیعیان داخل و خارج از ایران است. 
قدمت مجموعه بناهای چهل اختران به قرن 9 هجری قمری باز می‌گردد و با شماره 965 در سازمان میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است. 
حضرت موسی مبرقع(ع) در سال ۲۱۴ هجری قمری در مدینه به دنیا آمد و در 22 ربیع الثانی سال ۲۹۶ هجری قمری در قم وفات یافت. آن حضرت(ع) از جمله محدثان بزرگ تاریخ تشیع به شمار می‌آید و از قول ایشان روایت‌های متعددی در کتاب‌های حدیثی وجود دارد.
۴۴۴ امامزاده(ع) در ۹۴ بقعه در قم مدفون هستند. 
علی هاشمی طاهری و علیرضا عرب ‌بیگی رییس و نایب رییس، عفت پدرام فر رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و مهدی نادعلی رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر کاشان و محمدعلی فرجی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از جمله مدیران شهری کاشان بودند که در نشست مذکور شرکت کردند.
شهرداری کاشان ۶ معاونت، پنج منطقه و ۱۰ سازمان زیر مجموعه و شورای اسلامی شهر کاشان 9 عضو دارد. شهرستان کاشان دارای چهار بخش مرکزی، قمصر، نیاسر و برزک و پنج شهر کاشان، قمصر، نیاسر، جوشقان و برزک است. 
شهرستان کاشان با جمعیت بیش از ۳۶۴ هزار نفر دومین شهر پرجمعیت استان اصفهان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود. این شهرستان دارای نخستین تمدن یکجانشینی و شهرنشینی به قدمت محوطه باستانی سیلک (افزون بر هشت هزار سال) است. شهر کاشان از شهرهای تاریخی و گردشگری ایران می باشد و در حدود 95 کیلومتری شهر قم قرار دارد. 
شهرداری قم دارای هشت منطقه و شورای اسلامی شهر قم دارای 13 عضو است. استان قم دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کَهَک و ۶ شهر قم، جعفریه، کهک، سَلَفچِگان، دستجِرد و قنوات است.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcg3t9q.ak9xt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما