تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۸
کد مطلب : 12356
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: 14 هزار پرونده املاک در قم مشمول بند ت تبصره 6 قانون بودجه می‌شود که مالکین باید هر چه زودتر مراجعه کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مجید متین فر در گفتگویی در مورد تبصره بند ت قانون بودجه اظهار داشت: بر اساس قانون بودجه سال 1402، بند ت تبصره 6 قانون بودجه، در آن برای املاکی که قبل از سال 1400 آرای کمیسیون ماده 100 آن مبنی بر قلع بنا بوده، به دلیل این که مساعدتی برای مالکین به وجود بیاید، یک گشایشی به وجود آورده که چنان‌که اصول سه‌گانه شهرسازی امور فنی و بهداشتی مورد تائید سازمان نظام‌مهندسی یا کارشناسان دادگستری قرار بگیرد، آرای کمیسیون، تبدیل به جریمه شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم افزود: در جلسه هماهنگی مناطق هشتگانه درصدد بودیم تا روند پرونده در امور مردم تسهیل و بخشیده شود و پرونده‌های زیادی که بعضاً به شکایت منجر شده و در محاکم قضایی تشکیل پرونده شده را بتوانیم مختومه اعلام کنیم.
وی بیان کرد: 14 هزار پرونده املاک در قم مشمول بند ت تبصره 6 قانون بودجه می‌شود که مالکین باید هر چه زودتر مراجعه کنند.
متین فر عنوان کرد: دراین‌باره جلسات هماهنگی در مناطق به‌صورت مستقل توسط شهرداران محترم انجام‌گرفته است و امیدواریم بر اساس جمع‌بندی جلسات، وحدت رویه برای کل شهر به وجود بیاید.
وی تصریح کرد: زمان محدود است و در قانون تا پایان آذرماه فرصت داده شده است، در این راستا هماهنگی و اطلاع‌رسانی انجام می‌شود، اما به دلیل وجود یک سری ابهامات باید پیگیری‌هایی صورت پذیرد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم خاطرنشان کرد:اخیراً دستورالعمل وزارت کشور ابلاغ شده تا در راستای اجرایی کردن این دستورالعمل هماهنگی صورت گیرد و پرونده‌ها تعیین تکلیف شوند.
وی گفت: برخی از پرونده‌ها از نظر استحکام مشکل دارد و طبیعتاً قابل انجام نیست، در این راستا پرونده‌هایی است که دارای شاکی هستند، این پرونده‌ها هم در اولویت قرار ندارند.
متین فر افزود: هماهنگی‌هایی با سازمان نظام‌مهندسی و کانون کارشناسان دادگستری صورت گرفته که به محض اینکه مکاتبات از سوی منطقه و مراجعه مردم به این نهادها صورت گیرد، در اسرع وقت پاسخ را دریافت کنند.
وی تصریح کرد: در مجموعه شهرداری هیچ مشکلی از نظر زمان‌بندی و بحث‌های کارشناسی وجود ندارد، تقاضای ما از شهروندان این است که در اسرع وقت مراجعه داشته باشند و نگذارند موضوع به انتهای آذرماه موکول شود تا پرونده‌ها سریع‌تر به جمع‌بندی برسد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcg3w9q.ak9xn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما