تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب : 1231
نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در 12 و 13 دی ماه در قم برگزار می شود.
برگزاری یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،آیت الله حسینی بوشهری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که یوم الله 9 دی در تاریخ انقلاب می درخشد ، اظهار داشت: در حماسه 9 دی مردم ایران بار دیگر ثابت کردند که پشتیبان ولایت فقیه و رهبری هستند.
وی با اشاره به برگزاری یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد ادامه داد: امسال یازدهمین اجلاسیه را برگزار خواهیم کرد که در کنار این اجلاس که هر دو سال یک بار برگزار می شود ، اجلاسیه های منطقه ای و استانی نیز داشته ایم که از سال 81 آغاز شده است.
نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در هر مرحله ای که اجلاسیه برگزار کرده ایم تلاش ما بر این بوده است که شرایط حوزه و کشور را در نظر بگیریم و متناسب با آن عنوان اجلاس را نامگذاری کنیم.
وی بیان داشت: موضوع اجلاس راهکارهای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی است که برای خود حوزه به عنوان عالمان دین مسئولیت آور است و هم برای مردم مهم و ضروری است که بدانند برای صیانت از انقلاب چه کارهایی باید انجام بدهند.
آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: کمیسیون حوزه و روحانیت، کمیسیون صیانت و امنیت و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی داریم که در این کمیسیون ها به موضوعات تخصصی پرداخته می شود.
وی تاکید کرد: از دو ماه پیش این کمیسیون ها کار خود را شروع کرده اند و نظرات کارشناسان مختلف را در این باره گرفته شده است.
آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: 12 دیماه نشست های تخصصی کمیسیون ها را خواهیم داشت و در روز 13 دیماه نشست سراسری را خواهیم داشت.
وی ادامه داد: نمایندگان ولی فقیه دراستان ها، علمای شاخص، نمایندگان خبرگان، جامعه مدرسین ، اساتید حوزه مجموعه میهمانان ما را تشکیل می دهند.
دبیر یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: آیت الله نوری همدانی در افتتاحیه این اجلاسیه سخنرانی خواهند.
وی تاکید کرد: مصوبات این اجلاسیه در یک کارگروه دسته بندی و مطالبات به مراکز مختلف ارسال می شود.
آیت الله حسینی بوشهری خاطر نشان کرد: در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی یکی از مهمترین موضوعات که بررسی خواهد شد مسائل اقتصادی و معیشتی است که در دستور کار قرار دارد.
وی ابراز داشت: برخی از موضوعات در سال های گذشته به مراکز مختلف مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده که مورد توجه این شورا نیز قرار گرفته است.
نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قبل از انقلاب به عنوان سربازان امام در خدمت مبارزات سیاسی بودند و بعد از انقلاب نیز در خدمت نظام بوده اند.
وی تاکید کرد: ارتباط جامعه مدرسین با مراجع بسیار نزدیک است و نمایندگانی وجود دارد که گاهی مواقع جامعه نقطه نظراتی داشته باشند از این طریق به ایشان انتقال داده می شود و اگر مراجع مطلبی داشته باشند از این طریق به جامعه مدرسین انتقال پیدا می کند.
آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: مراجع از ارکان حوزه علمیه هستند و قطعا رهنمودهای مراجع ره توشه حوزه و مسئولان خواهد بود.

https://qomefori.ir/vdci.pazct1arzbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما