تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۱۹
کد مطلب : 12295
سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم از انتشار فراخوان تأمین طرح دیوارنگاره و المان‌های شهری در سال 1402 خبر داد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان زیباسازی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به‌ضرورت ارتقا شاخص‌های هنری در منظر شهر، ساماندهی بصری و زیباسازی فضاهای شهری گفت:  فراخوان تأمین طرح “دیوارنگاره،  المان‌های شهری” در جهت تأمین طرح و اجرا در سطح شهر برگزار منتشرشده است.
وی ادامه داد: این رویداد فرصتی برای تعامل بین هنرمندان و شهروندان در جهت ترویج فرهنگ، آداب و آیین‌های ایرانی و اسلامی و خلق نشانه‌هایی برای ایجاد هویت اجتماعی، فرهنگی و مذهبی شهر قم است.
سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم هدف از برگزاری این رویداد را ایجاد امکان مشارکت حداکثری هنرمندان در حفظ و بسط ارزش‌های ایرانی اسلامی در سیما و منظر شهری عنوان کرد و افزود:  دستیابی به طرح‌های نو و خلاقانه دیوارنگاره و المان‌های شهری جهت استفاده در فضای عمومی شهر نیز از دیگر اهداف این رویداد مهم است
وی با اشاره به اینکه این رویداد در دو بخش دیوارنگاره و المان‌های شهری برگزار می‌شود گفت: ارائه طرح‌هایی با مضامین و هویت مذهبی، فرهنگی و سبک زندگی ایرانی اسلامی، ماه مهر، مذهبی و تاریخی و فضاهای سنتی شهر قم، دفاع مقدس و پیام‌های فرهنگ شهروندی موضوعات بخش دیوارنگاره هستند.
جوادیان خاطرنشان کرد: در بخش المان‌های شهری نیز، ماه محرم، سیدالشهدا (ع) و شهدای واقعه عاشورا، ماه مهر و دانش‌آموز، دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت و طبیعت و درختکاری ازجمله مفاهیم بوده که هنرمندان می‌توانند آثار هنری خود را به این فراخوان ارسال کنند.
وی اضافه کرد: پس از داوری آثار، سازمان هر یک از طرح‌های منتخب را بعد از تأیید نهایی و دریافت فایل اصلی طرح‌ها به مبلغ مشخص‌شده از هنرمندان خریداری می‌نماید و حق مالکیت و انواع بهره‌برداری از طرح‌های منتخب، برای سازمان زیباسازی محفوظ است.
 سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم با اشاره به هدایا و جوایز این فراخوان مطرح کرد: پس از داوری آثار، سازمان هر یک از طرح‌های منتخب را بعد از تأیید نهایی و دریافت فایل اصلی طرح‌ها به مبالغ تعیین‌شده از هنرمندان خریداری می‌نماید که هدایای بخش دیوارنگاره هر اثر تأییدشده به مبلغ 150 میلیون و در بخش المان شهری به 30 اثر برگزیده در مرحله اول مبلغ 50 میلیون ریال و  3 طرح که به تأیید نهایی و به مرحله اجرایی برسد به ترتیب با مبالغ 450، 350 و 250 میلیون ریال خریداری خواهد شد.
وی در پایان با اشاره به زمان و نحوه ارسال آثار افزود: ثبت‌نام و بارگذاری طرح و مستندات از طریق آدرس اینترنتی سازمان www.qomparks.ir و از تاریخ 20/3/1402 الی 20/4/1402 امکان‌پذیر است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdciwraz.t1ar32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما