تاریخ انتشار :جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب : 12225
دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد با صدور پیامی ضمن گرامیداشت سالروز رحلت جان‌گداز بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و فرا رسیدن سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد ماه ۱۳۴۲، بر لزوم مطالعه و تدبر بر اصول اساسی انقلاب اسلامی تأکید کرد.
شهردار قم فرارسیدن ۱۴ و ۱۵ خرداد را گرامی داشت/لزوم مطالعه و تدبر بر اصول اساسی انقلاب اسلامی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری متن پیام شهردار قم به این شرح است:
۱۵ خرداد ۱۳۴۲ مبدأیی از تاریخ بود که با خروش ملت قهرمان ایران در راه اسلام و حراست از کیان مرجعیت، لرزه بر پایه‌های ۲۵۰۰ ساله سلطنت ستم‌شاهی انداخت و شمارش معکوس نابودی‌اش را آغاز کرد.
نقطه عطف خروش ۱۵ خرداد ماه ۱۳۴۲ را شاید باید در نفس و باطن حق و حقیقت رهبر آن قیام جستجو کرد، آنگاه که با تکیه بر مردم و به پشتوانه‌ی وعده‌ی الهی آغازگر جریانی بود که پس از پیروزی، الگویی شد برای تمام ملت‌های جهان برای مبارزه با ظلم و جور و استبداد.
آنچنان که به فرموده مقام معظم رهبری مدظله‌العالی این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست، ۲۶ سال بعد، عروج ملکوتی بنیانگذار کبير انقلاب اسلامی ایران نیز عجین شد با مبدأ تاریخی انقلاب اسلامی ایران برای سرنگونی حکومت ستم شاهی.
فرا رسیدن ایام رحلت حضرت امام خمینی رحمت‌الله علیه و سالروز قیام تاریخی مردم قم بر علیه طاغوت زمان را گرامی داشته و از ملت شریف ایران اسلامی و آحاد آزادگان جهان می‌خواهم با مطالعه و تدبر بر اصل و اساس این انقلاب که استقرار حکومتی برآمده از خواست مردم و بر پایه فرامین الهی است، ریشه‌های آن را بار دیگر مرور نمایند.
امیدوارم نظر به جایگاه والای شهر مقدس قم و مردم ولایتمدار آن در ادوار تاریخی و رسالت پرچم‌داری این انقلاب عظیم، با علم و حلم و بصیرت بتوانیم مسیر گام دوم انقلاب را استوارتر از گذشته برداشته و شاهد رشد و شکوفایی و تحول بیش‌‌ازپیش این خطه زرخیز باشیم.
سید مرتضی سقائیان‌نژاد
شهردار قم 
 
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcbs5b8.rhb55piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما