تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۲
کد مطلب : 12219
عضو هیات علمی جامعه‌ المصطفی العالمیه با اشاره به موضوع تحریف امام راحل گفت: امروز با یک جریان قوی تحریف شخصیت حضرت امام‌(ره) مواجه‌ایم.
شخصیت حضرت امام راحل توسط یک جریان قوی در حال تحریف است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی شنبه شب در آیین گرامیداشت سالگرد ارتحال امام در حرم حضرت معصومه‌(س) در قم افزود: آگاهی نسل جدید از این تحریف‌ها، مساله مهمی است، با نسلی روبه‌رو هستیم که امام را ندیده است.
وی افزود: امام در پایان وصیت‌نامه عبادی سیاسی خود این خطر را تذکر دادند، سه مطلب نوشتند که نشان می‌دهد خطر تحریف در زمان حیات ایشان شروع شد.
وی بیان داشت: در حالی‌که ایشان هنوز زنده بودند، مطالب غیر واقعی به ایشان نسبت دادند، همچنین عده‌ای گفتند که اعلامیه‌های امام را ما نوشتیم.
رفیعی افزود: انتساب هجرت امام از عراق به پاریس نیز سومین مورد غیرواقعی نسبت داده شده به امام است، که در پایان وصیت‌نامه‌اش نوشته است.
عضو هیات علمی جامعه المصطفی با تاکید بر اینکه باید مراقب تحریف شدن امام باشیم تصریح کرد: برخی که زمانی در این کشور مسئولیت داشتند و سردبیر روزنامه بودند، امروز با کمال پُررویی به امام، رهبر انقلاب و اهداف امام جسارت می‌کنند.
وی گفت: ولایت فقیه را یک مانع در مقابل مردم می‌دانند، از حوزه علمیه گله‌مندم، آقایانی که در ۲۷ دی ۵۶ روزنامه اطلاعات یک جمله به امام گفت، همه برخاستید، چرا باید در مقابل این آدم‌ها سکوت کنید؟، چرا هر روزه باید به خودشان اجازه بدهند، با یک توییتی، جمهوریت و اسلامیت نظام را زیر سوال ببرند، و تعابیر زشت و تند به رهبری نسبت بدهند.
رفیعی همچنین اظهار داشت: گاهی برای مظلومیت رهبری گریه می‌کنم و اشک می‌ریزیم، آن مردمی که یک روز در قم به خاطر اهانت روزنامه اطلاعات بلند شدند و انقلاب به پا کردند، چرا باید اجازه بدهند، این فرد این‌طور توهین و جسارت کند.
مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه یکی از تحریف‌های امام در مورد جمهوری خواهی است یادآور شد: امام فرمود، میزان رای ملت است، این عین واقعیت است و بر مُنکِرش لعنت، امام بارها فرمود میزان رای ملت است، اما چرا جمهوریت و مردمسالاری نظام را می‌گیرید، اسلامیت و ولایت فقیه را فراموش می‌کنید؟ امام درس ولایت فقیه گفت، کتاب ولایت فقیه نوشت، فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا این نظام حفظ شود.
وی خاطرنشان کرد: اولین تحریف در اندیشه امام حذف نگاه ولایت فقیه و صرفا یک نگاه جمهوری خواهانه به کشور است.
وی تاکید کرد: امام با کمال شجاعت، قدرت و علمیت پشتوانه نظام را ولایت فقیه می‌دانست، چگونه ولایت فقیه را تحریف می‌کنند؟، جوان بنده خدای ما، خدا شاهده است دلم برای جوانان می‌سوزد و اِلا اهمیتی ندارد، آن فرد چه می‌گوید، این جوان عزیزی که با خواندن توییت‌ها و این حرف‌ها، به سهولت از انقلاب و نظام بر می‌گردد، از خدا بترسید، چرا امام را تحریف می‌کنید، امام می‌گفت جمهوریت در کنار اسلامیت و ولایت فقیه باشد.
رفیعی سازگاری با غرب را تحریف دیگر امام عنوان کرد و گفت: برخی‌ها می‌خواهند امام را سازگار با غرب معرفی کنند، اما امام استکبارستیز بود، سازش با دشمن نداشت، همه امام و شجاعت او را می‌شناسند، شرق و غرب برای امام فرقی نمی‌کرد.
وی گفت: تحریف دیگری که در مورد امام وجود دارد، این است که می‌گویند امام مدافع جریان خاصی است، امام چتر برای همه جریان‌های درون نظام بود، با چه عظمتی در مقابل نهضت آزادی و با چه ابهتی در برابر لیبرالیسم ایستادند.
وی همچنین افزود: امام در مقابل گروه‌های درون مذهبی که حکومت را قبل ظهور امام زمان‌(عج) جایز نمی‌دانستند، با اقتدار ایستاد.
رفیعی برخورد رحمانی را از دیگر موارد تحریف امام ذکر کرد و گفت: امام خیلی مهربان بودند، اما قاطعیت و شجاعت نیز داشتند، برخی از روی غرض، چگونگی برخورد امام با دشمنان را فراموش کرده‌اند.
وی اصول اندیشه امام را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: امام را باید با فکر، آرا، وصیت‌نامه و سخنرانی‌هایش شناخت، معرف امام اشخاص و افراد نیستند، کسی نمی‌تواند امام را به نفع خودش نهادینه کند، چه از بیت امام و یا غیر بیت امام باشد.
رفیعی در بخش از سخنان اسلام ناب محمدی و نه اسلام غرب‌زده، انتفاعی و برخاسته از اندیشه‌های غلط را نخستین اصل اندیشه امام دانست و گفت: اتکال به خدا در همه امور نیز دومین اصل اندیشه امام می‌باشد.
وی افزود: امام به جوانان و خانواده شهیدان اعتماد و ایمان داشت، به نظر حضرت امام، اراده مردم می‌تواند، وضعیت دنیا را تغییر دهد و تغییر نیز داد.
عضو هیات علمی جامعه المصطفی گفت: امام دنیا را از ۲ قطبی بودن بیرون آورد، تصور دنیا این بود، هر کشوری می‌خواهد سرپا باشد باید یا به شوروی و یا به آمریکا وابسته باشد، امام این تصور را شکست.
وی در ادامه سخنان حمایت از محرومان را چهارمین اصل اندیشه امام برشمرد و گفت: امام حامی محرومان بود، مکرر به مسوولان می‌فرمود، این کوخ‌نشینان شما را از زندان آزاد، و به شما مسئولیت داده‌اند.
رفیعی خطاب به مسوولان گفت: از زندگی‌هایی که زمان امام بود، فاصله گرفتید، فیزیک زندگی عوض شده، اما معنای آن، بی‌توجهی به مسائل بیت‌المال نیست.
وی روحیه استکبارستیزی را نیز اندیشه دیگر امام خواند و گفت: امام با کسی تعارف نداشت، نمی‌ترسید، شجاع بود و فراست داشت.
رفیعی با اشاره به وحدت ملی به عنوان یکی دیگر از اصول اندیشه امام خاطرنشان کرد: امام با اختلاف نظر مخالف نبود، هم از روحانیون و هم از روحانیت حمایت می‌کرد، خط قرمز امام نظام و اسلام و ولایت فقیه بود، بارها رهبر انقلاب فرموده‌اند، اختلاف سلیقه مانعی ندارد، ولی همدیگر را تخریب نکنیم.
وی با بیان اینکه اصل دیگر اندیشه امام، قانون‌مداری و قانون‌گرایی بود گفت: ساده زیستی و مردمی بودن مسوولان نیز ویژگی دیگر اندیشه امام بود.
رفیعی همچنین گفت: خیلی غضه می‌خورم که نسل جدید با اندیشه‌های امام فاصله می‌گیرد و غصه بالاتر افرادی هستند که دارند اندیشه‌های امام را تحریف و به گونه دیگری به نفع خودشان نهادینه و به عبارت دیگر یک فاصله‌ و شکافی بین امام و رهبر انقلاب ایجاد می‌کنند، در صورتی که خودشان می‌دانند، هیچ کس به اندازه رهبر انقلاب با سیره و منش امام آشنا نبوده است.
وی ادامه داد: بر اساس منش امام حرکت کرده، رهبری سی و چند ساله ایشان است که نظام را در ریل خودش نگه داشته است، این حرف را من نمی‌گویم، آدم‌هایی که رفتند لندن و آن طرف آب و از این کشور فرار کردند، می‌گویند.
رفیعی اضافه کرد: آنها خودشان توییت می‌زنند که یکی از دلایل حفظ انقلاب در مسیر خودش، حضور رهبر انقلاب بود، این‌ها را باید جوانان و نوجوانان دقت کنند، به خوبی امام را به نسل جدید معرفی کنیم.
وی یادآور شد: خدا شاهد است اگر اتفاق‌هایی مانند جنگ هشت ساله، چندین کودتا، ۱۷ هزار آدم کشی و ترور منافقان، تجزیه‌طلب‌ها، کوموله، داعش، گروه‌های نفوذی و جاسوس نیفتاده بود، این کشور گل سرسبد دنیا در مسائل مختلف از جمله اقتصادی بود.
وی بیان کرد: جلوی کشتی این انقلاب و ناخدای آن صخره‌ها گذاشتند، از ۲۰ کشور در جنگ هشت ساله اسیر گرفته شده، شوروی، فرانسه و آمریکا و همه دنیا به عراق کمک کردند، جنگ تمام شد، توطئه‌های دیگر آغاز شد، توطئه‌ها که تمام شد، تحریم آمد، اما باز به فضل‌الهی این همه امید در کشور است.
آیین گرامیداشت سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌(ره) و شصتمین سالروز قیام خونین قیام ۱۵ خرداد از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در شبستان امام حرم حضرت معصومه برگزار شد.
در این آیین که با تلاوت آیه‌هایی چند از کلام‌الله مجید و ذکر مصیبت همراه بود، شخصیت‌هایی چون آیات سید محمد سعیدی تولیت حضرت معصومه، سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین و عباس کعبی عضو خبرگان رهبری حضور داشتند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdceow8z.jh8wzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما