تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 12154
مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی استان قم مطرح کرد:

پرداخت ۱۱۵ میلیارد تومان تسهیلات در راستای حمایت از مشاغل خانگی در قم

مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی استان قم با اشاره به توسعه و تجهیز ۳۰ مدرسه و مسجد در یکسال گذشته، گفت: در راستای حمایت از مشاغل خانوادگی، اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان وام تبصره ۱۶ به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.
پرداخت ۱۱۵ میلیارد تومان تسهیلات در راستای حمایت از مشاغل خانگی در قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهدی قربانی‌کرم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ضمن تشریح اقدامات این نهاد در استان قم، اظهار داشت: طبق یکی از بندهای ابلاغی حضرت آقا به آقای فتاح در خصوص محرومیت زدایی، نهاد آبادانی و پیشرفت به وجود آمد.
وی ادامه داد: یکی از بازوان اجرایی این نهاد، بنیاد علوی است.
مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی استان قم بیان داشت: بنیاد علومی نزدیک به ۲ سال است که در استان قم دایر شده و در این مدت اقدامات بسیاری مانند برگزاری رویداد ملی طرح و ایده انجام داده است.
وی ادامه داد: توزیع خدمات گوناگون در راستای محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی، جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و… بخشی از اقدامات ما طی یک سال اخیر بوده است.
قربانی‌کرم با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۰میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شد، عنوان کرد: در این اعتبار یکی از سرفصل ها مسئله مسکن محرومین بود.
ساخت ۵۵واحد روستایی و ۱۵۵واحد برای محرومین و معلولین
وی ادامه داد: در یک سال گذشته با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره‌کل بهزیستی قم موفق شدیم ۱۱۵ واحد برای محرومین و معلولین آماده کنیم. همچنین در بخش روستا‌ها نیز ۵۵ واحد مسکن ساخته شد.
توزیع ۱۹هزار بسته لبنیاتی بین خانواده های هدف
مسئول نهاد آبادانی بنیاد علوی استان قم خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ در بخش توزیع لبنیات مجموعا ۱۹ هزار بسته لبنیاتی بین خانواده‌های هدف توزیع شد که از این بین ۱۲ هزار بسته سهم خانوار تحت پوشش کمیته امداد، ۵ هزار بسته خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و سایر بسته‌ها بود.
وی اضافه کرد: در بحث توزیع برنج در مناسبت ها ۲۲تن برنج توزیع شد که ۱۵تن در ایام غدیر و ۷تن در ماه محرم بین گروه های مردم و هیئت ها توزیع شد.
پرداخت ۱۱۵ میلیارد تومان تسهیلات در راستای حمایت از مشاغل خانگی در قم
قربانی کرم عنوان کرد: در بخش حمایت از مشاغل خانوادگی، اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان وام تبصره ۱۶ به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است. بیش از ۹۰۰ نفر تا سقف ۱۵۰میلیون تومان وام دریافت کرده اند.
وی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که به صورت مستقل طی ۳ ماه اخیر انجام شده است، اعزام ۲۴۰ نفر زیارت اولی به مشهد مقدس بود. همچنین برگزاری نمایشگاه ، مشارکت در برگزاری کنگره شهدا، ایجاد ۱۳گروه تعاونی و توزیع چادر مشکی در برنامه های مختلف از جمله دیگر اقدامات بنیاد است.
مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی استان قم اضافه کرد:همچنین ۴۰۰ نفر نیز در اربعین گذشته با هزینه بنیاد به صورت کاملا رایگان در کربلای معلی حاضر شدند همچنین توزیع ۱۰ تن شکر، توزیع آب معدنی و آب میوه در مناسبت های مختلف از جمله اقدامات دیگر بنیاد است.
توسعه و تجهیز ۳۰مدرسه و مسجد
وی در ادامه گفت: یکی دیگر از اقداماتی که انجام گرفته در بخش توسعه و تجهیز مدارس و مساجد در سطح استان قم است، طی یک سال اخیر ۳۰ مسجد و مدرسه توسعه و تجهیز شده‌اند.
قربانی کرم خاطرنشان کرد: در سفر چند روز پیش که رئیس بنیاد مستضعفان به استان قم داشت مصوب شد ۱۰۰ میلیارد تومان به استان اختصاص داده شود، از این اعتبار مبلغ ۵۰ میلیارد تومان تحت عنوان وام‌های معیشتی تا سقف ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در ادامه ۳۰ میلیارد تومان نیز به بحث توسعه و تجهیز محلات مانند ساخت مدرسه، مسجد، خانه بهداشت، سالن ورزشی، پروژه‌های عمرانی و… اختصاص یافت.
مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی استان قم گفت: ۲۰ میلیارد باقی مانده نیز به طور مساوی بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی تقسیم می‌شود که آن‌ها در ردیف‌های مختلف به توزیع خدمت می‌پردازند.
وی در پایان گفت: برای سال جدید نیز برنامه‌های متنوعی در زمینه‌های مختلف داریم که به لطف خدا انشالله با تلاش همکارانم در گروه‌های جهادی خدمات بسیاری به خانواده‌های عزیز نیازمندان توزیع می‌شود.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcc0sqs.2bqip8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما