تاریخ انتشار :جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۲۲
کد مطلب : 12112
مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به طوفان و باد شدید در سطح شهر و استان قم گفت: تندباد در استان تا سه یا چهار ساعت آینده و تا پایان امشب ادامه پیدا خواهد کرد.
طوفان شدید در قم تا پایان امشب ادامه دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهران حیدری‌بنی شامگاه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی سامانه‌ای که از ساعتی قبل قم را تحت تاثیر قرار داده است افزود: این سامانه‌ای که تشکیل شده یک سامانه هم رفتی است، و معمولا این قبیل سامانه‌ها بیش از سه ساعت فعال هستند.
وی خاطرنشان کرد: این وضعیت شهر قم را در برگرفته و به بقیه مناطق استان نیز گسترش پیدا می‌کند.
حیدری بنی در پاسخ به سوالی مبنی بر سرعت این سامانه نیز گفت: جهت حرکت این سامانه از
شمال غربی به سمت جنوب شرق است، و سرعت آن نیز بر اساس داده‌های ثبت شده در ایستگاه هواشناسی دستجرد ۲۷ کیلومتر بر ثانیه در خارج شهر، همچنین آخرین اطلاعات ایستگاه هواشناسی شکوهیه نیز ۷۱ کیلومتر بر ساعت در داخل شهر است.
مدیرکل هواشناسی استان قم یادآور شد: سیستم‌های هم‌رفتی به طور معمول تندبادهای موقتی شدیدی را پدید می‌آورند، وقتی هم که بارش خاصی نداشته باشند، سرعت گذرشان زیاد است.
این مسئول ادامه داد: ممکن است بارندگی مختصری هم اتفاق بیفتد، اما مقدار آن قابل ملاحظه نیست.
وی تاکید کرد: بارندگی‌های این فصل از سال، به شکل نقطه‌ای می‌باشد، این گونه نیست، که به صورت ۲۴ ساعته باشد.
وی اضافه کرد: معمولا شدت این بادها زیاد، ولی مدت زمان آن کوتاه است، این سیستم‌ها اغلب بعد از ظهرهای بهار شکل می‌گیرند.
مدیرکل هواشناسی قم در پاسخ به سوالی در خصوص خسارت ناشی از این تندباد ایجاد شده در استان بیان کرد: هنوز اطلاعی از میزان خسارت‌های احتمالی نداریم، البته این سیستم موجب گرد و خاک می‌شود، چون با خشکسالی تقریبا شدید مواجه هستیم، طبیعتا غلظت قابل ملاحظه‌ای دارد، به طور قطع شاخص‌های هواشناسی مقدار بالایی را در ایستگاه سنجش نشان خواهد داد، از این رو سلامتی شهروندان در معرض خطر قرار دارد.
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcgxq9q.ak9xq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما