تاریخ انتشار :جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب : 12111
خطیب نماز جمعه قم گفت: «مهار تورم و رشد تولید» شعار نیست بلکه جهت‌گیری نظام اسلامی است و اگر افرادی نمی‌توانند با تورم مقابله کنند حداقل آن را مهار نمایند.
خطیب جمعه قم: مهارم تورم جهت‌گیری نظام اسلامی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم، افزود: مشکلات معیشتی باید با تلاش افزون‌تر و تدبیر بیشتر مسئولان برطرف شود و کاهش یابد.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب، بیان داشت: سخنان اخیر مقام معظم رهبری در این دیدار درعین‌حال که کارشناسی شده است کاملاً دلسوزانه می‌باشد.
خطیب نماز جمعه قم با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفند مجلس شورای اسلامی در سال جاری، گفت: نگاه جامع نمایندگان بر اساس افق‌های نظام و دوری از اظهارنظرهای سلیقه‌ای، عدم غلبه طرح نمایندگان بر لوایح دولت، دوری از قوانین سطحی و بدون پشتوانه و وضع قوانین غیرقابل‌تردید و قابلیت اجرایی قوانین، تصویب قوانین هم‌افزا و خودداری از ترجیح منافع فردی و جناحی در وضع قوانین جزو مهم‌ترین توصیه‌های مقام معظم رهبری در این دیدار بود.
حسینی بوشهری ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید در سال آخر نمایندگی خود در حال و هوای انتخابات اسفندماه، از وظایف و رسالت‌های خود غافل شوند، اجرای قانون هفتم توسعه و شعار سال از مهم‌ترین مسائلی است که نمایندگان مردم در مجلس باید به دنبال تحقق کامل آن باشند.
وی خاطرنشان کرد: قوای سه‌گانه با یکدیگر هم‌افزایی و هماهنگی داشته باشند، اینجا اتاق جنگ نیست؛ هرکدام از قوای سه‌گانه یکی از اضلاع نظام اسلامی است که در مسیر اجرای احکام الهی و خدمت‌رسانی به مردم در کنار هم چیده شده‌اند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به قرارگیری در دهه کرامت، ابراز داشت: این ایام بهترین زمان‌ برای معرفت افزایی ائمه اطهار(ع) به‌خصوص حضرت معصومه(س)، امام موسی مبرقع(ع) و امام رضا(ع) است.
امام‌جمعه قم اضافه کرد: مسئولان آستان‌های مقدس باید با برنامه‌ریزی جامع خود زمینه استفاده حداکثری از معارف دینی و معنویت را فراهم نمایند.
وی اهمیت حماسه آزادسازی خرمشهر را در سال ۶۱ را نیز مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این حماسه یکی از مصادیق یاری خداوند متعال بر ملت ایران بود که به‌جا دارد آموزه‌های آن در سطح مراکز علمی تبیین و تدریس شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcfyydy.w6d0yagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما