تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : 12050
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به مقام معنوی و مرتبه بلند انسانی و روحانی حضرت فاطمه معصومه‌(س) گفت: این بانوی بزرگ اسلام نقش بسزایی در شکل دادن شخصیت دختر مسلمان دارد.
شخصیت دختر مسلمان متاثر از حضرت معصومه(س) است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حجت‌الاسلام‌والمسلمی احمد مروی روز یکشنبه در آیین آغاز جشن‌های دهه کرامت در شبستان امام(ره) حرم حضرت معصومه افزود: زیارت توام با معرفت و شناخت آن حضرت، در رشد و کمال انسان اثر می‌گذارد.
وی بیان داشت: درک مقام و شان این بانوی بزرگوار، انسان را از جهنم دنیایی و مادیات نجات می‌دهد و به سوی بهشت و رضوان الهی رهنمون می‌کند. حضرت معصومه نماد و الگوی دختر و زن مسلمان است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با ذکر این نکته که امروز شیوه مورد استفاده برای سلطه بر یک کشور، جنگ نظامی نیست گفت: مطابق تجربه‌هایی که سلطه‌گران دارند، نمی‌توان از جنگ نظامی برای سلطه بر یک کشور نتیجه مطلوب را به دست آورد.
مروی ادامه داد: امروز حتی تحریم‌ و تخریب زیربنای اقتصادی یک کشور نیز برای تسلط بر مردم آن تاثیر زیادی ندارد.
وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی امتداد انقلاب و بعثت پیامبر اسلام است گفت: دشمن به دنبال نابود کردن دستاوردهای این انقلاب است و می‌خواهد ما را از درون تهی کند و هویت دینی و ملی ما را بگیرد.
وی با بیان این مطلب که مهمترین کار پیامبر این بود که به مردم هویت داد گفت: پیامبر اسلام(ص) بزرگترین تمدن بشری را به وجود آورد. انقلاب اسلامی نیز با هویت دادن به مردم، همین خط پیامبر را دنبال کرد.
شخصیت دختر مسلمان متاثر از حضرت معصومه(س) است 
وی بیان داشت: اگر در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استقلال پیدا کردیم، این موفقیت به برکت استقلال معنوی و هویت انسانی حاصل شده است.
وی خاطرنشان کرد: قدرت‌های سلطه‌گر همواره در تلاش هستند که بر جوامع سلطه سیاسی پیدا کنند، و این محقق نمی‌شود مگر اینکه افراد یک جامعه را فاقد هویت کنند.
وی یادآور شد: این تنها مربوط به استکباری که اکنون بر جهان تسلط دارد، نیست بلکه با نگاهی به تاریخ می‌بینیم فرعون نیز برای آنکه مردم را تحت سلطه خود قرار دهد، هویت انسانی را گرفت.
وی گفت: وقتی ملتی فاقد هویت انسانی و کمال بشری باشد، هر نوع ذلتی را می‌پذیرد.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: دشمن درصدد است، هویت انسانی، ملی و دینی را به گونه‌ای بگیرد که ایرانی به ایرانی بودن و مسلمان بودن خود افتخار نکند.
مروی تصریح کرد: دشمنان دنبال آن هستند، با قهرمان‌سازی و الگوسازی و ترویج سبک زندگی برای دختران ما الگو بسازند، که البته این نه از باب دلسوزی، بلکه به منظور بی‌هویت کردن آنهاست.
وی افزود: غربی‌ها در حوزه‌های علم و دانش و پیشرفت و فن‌آوری الگوهایشان را به شما معرفی نمی‌کنند، بلکه بی مصرف‌ها و هرزه‌ها را بزک می‌کنند و به عنوان طلا و نقره در مقابل چشمان ما قرار می‌دهند.
وی همچنین گفت: اینکه هم زمان یک شعار بخش عمده‌ای از ذهن جوانان را فرا می‌گیرد، آیا این شعار برگرفته از هویت دینی و ملی بود؟ یا بدخواهان نشستند و این شعار را با یک ظاهر فریبنده طراحی کردند؟
تولیت آستان قدس رضوی خطاب به جوانان خاطرنشان کرد: قبل از انتخاب الگوهای غربی، دست کم تاریخ آنها را مطالعه کردید که با زن چه کردند، تا همین ۱۰۰ سال قبل در اروپا، زنان حق مالکیت نداشتند، اما اکنون نه اینکه شان و جایگاهی برای زن قائل شوند، و نگاه انسانی و بشری داشته باشند، فقط برای اینکه چرخه کارخانه‌هایشان به حرکت درآید، قانون گذاشتند، زنان حق مالکیت دارند.
وی همچنین با اشاره به تلاش غربی‌ها برای گسترش فساد در جامعه گفت: اگر آزادی لاابالی‌گری باشد، احتیاج به غرب ندارد، از اول خلقت همه حیوانات آزادی داشتند.
وی گفت: آن گونه که غربی‌ها، برهنگی را نشانه تمدن می‌دانند، حیوان‌ها متمدن‌ترین موجودات هستند.
وی ادامه داد: غربی‌ها زن را حقیر کرده، هویت انسانی او را گرفته و در اختیار مردان کثیف و شهوت ران قرار دادند.
وی گفت: نسل جوان ما باید در مورد حرفی که در فضای مجازی و یا شبکه‌های تلویزیونی گفته می‌شود، تامل کنند.
تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: بسیاری از جوانان که تعداد قابل توجهی نیز هستند، نقشه‌های دشمن را به خوبی درک می‌کنند، اما نمی‌خواهیم هیچ یک از جوان‌های کشور گرفتار غرب شوند و هویت خود را بفروشند.
وی گفت: ما باید همان سیره پیامبر اسلام همچنین رهبر فرزانه انقلاب که در مواجهه با دین و دنیای مردم حقیقتا دل‌سوز و دغدغه‌مند هستند را الگو قرار دهیم.
مروی در بخش پایانی سخنان با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر از واجب‌های الهی است بیان کرد: امر به معروف نیز مانند سایر احکام الهی نیازمند آموزش است، نمی‌توان با احساسات ارزش‌های دینی را در جامعه احیا کرد.
شخصیت دختر مسلمان متاثر از حضرت معصومه(س) است 
همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه‌(س)، جشن‌های دهه خجسته کرامت طی آیینی در حرم بانوی کرامت آغاز شد.
در این آیین شخصیت‌هایی چون آیات سید هاشم حسینی بوشهری، سید محمد سعیدی، مرتضی مقتدایی، محمدجواد فاضل لنکرانی، محمود محمدی عراقی، حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری همچنین محمد علی مجاهدی پدر شعر آیینی کشور و سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم حضور داشتند.
حضور خادمان حرم امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه با شال‌ها و حمایل‌های ویژه خادمی این مکان‌های مقدس و شریف، و اهدای یک تابلو فرش نفیس از طرف آستان قدس رضوی به آستان حضرت معصومه از جلوه‌های ویژه این آیین بود.
اول تا یازدهم ذی‌القعده، از ولادت حضرت معصومه تا میلاد امام رضا به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده‌است.
شخصیت دختر مسلمان متاثر از حضرت معصومه(س) است 
شخصیت دختر مسلمان متاثر از حضرت معصومه(س) است 
شخصیت دختر مسلمان متاثر از حضرت معصومه(س) است 
شخصیت دختر مسلمان متاثر از حضرت معصومه(س) است 
شخصیت دختر مسلمان متاثر از حضرت معصومه(س) است 
شخصیت دختر مسلمان متاثر از حضرت معصومه(س) است 
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchvvnz.23nimdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما