تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۸
کد مطلب : 12022
معاون امور اجتماعی بهزیستی قم گفت: ۳۷۶ خانواده قمی که دارای فرزندان دوقلو، سه‌قلو و چهارقلو هستند، تحت پوشش این نهاد قرار دارند.
۳۷۶ خانواده دارای فرزندان چند قلو تحت پوشش بهزیستی قم هستند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علیرضا محمدی روز چهارشنبه به مناسبت هفته ملی جمعیت در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: تاکنون ۳۰۰ خانواده دارای دوقلو، ۷۰ خانواده دارای سه‌قلو و ۶ خانواده دارای چهار قلو در سامانه اداره کل بهزیستی قم ثبت شده‌اند.
وی اضافه کرد: همه خانواده‌هایی که فرزند سه‌قلو به بالا دارند فارغ از دهک بندی و خانواده‌هایی که دوقلو دارند و در دهک‌های یک تا هفت قرار دارند، تحت پوشش قرار می‌گیرند و ماهیانه از مستمری بهزیستی بهره‌مند ‌می‌شوند.
وی ادامه داد: این خانواده‌ها علاوه بر بهره‌مندی از مستمری ماهانه بهزیستی، از سایر خدمات این اداره کل شامل کمک‌های بلاعوض از جمله ودیعه مسکن و وام‌های کم‌بهره برای اشتغال نیز می‌توانند استفاده کنند.
محمدی خاطرنشان کرد: مستمری ماهیانه بهزیستی برای خانواده‌ها دارای دوقلو یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و برای خانواده‌های دارای سه‌قلو و بالاتر ماهیانه یک‌میلیون و ۸۰۸ هزار تومان است.
به گفته وی، حمایت‌های بهزیستی از خانواده‌های دارای چندقلو تا پایان ۶ سالگی ادامه‌دارد، ولی پیشنهادهایی ارایه شده تا این حمایت‌ها تا پایان ۱۸ سالگی ادامه‌ یابد و مستمری ماهیانه نیز افزایش یابد.
۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه هفته ملی جمعیت نام‌گذاری شده است؛ شعار امسال «فرزندان نشاط امروز آسایش فردا» است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcgxz9q.ak9xx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما