تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۶
کد مطلب : 12006
معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم، گره رفع بلاتکلیفی پروژه شهید کاظمی را تسریع در تصمیم‌گیری در دستگاه قضای دانست و گفت: شهرداری اعلام آمادگی کرده تا اگر کاری که بتواند موضوع را تسریع کند، انجام دهد.
تعیین تکلیف پروژه شهید کاظمی منتظر تصمیم دستگاه قضایی است/اعلام آمادگی شهرداری قم برای تسریع در روند پرونده
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید مرتضی حسام نژاد در گفتگویی آخرین وضعیت پروژه شهید کاظمی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: تملک زمین پارکینگ شهید کاظمی طی یک قرارداد مشارکتی بین شهرداری قم و موسسه ثامن‌الحجج انجام‌شده بود، اما به دلیل ورشکستگی موسسه مالی ثامن‌الحجج، مدیریت امور این موسسه بر عهده مجموعه دادگستری و اداره تصفیه امور ورشکستگی افتاده است و به‌صورت مشخص هم دادستانی تهران، اصلی‌ترین تصمیمات را اتخاذ خواهد کرد.
به گفته وی، مجموعه دادگستری برای اینکه بتواند مطالبات مردمی را از موسسه مالی ثامن‌الحجج پرداخت کنند، موضوع واگذاری زمین مجموعه پارکینگ شهید کاظمی را به‌عنوان بخشی از دارایی این موسسه نظر دارند که مذاکرات متعددی نیز در این زمینه انجام‌شده است.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم تصریح کرد: ازجمله مسائل مطرح‌شده در این مذاکرات، واگذاری این زمین به یکی از بانک‌ها که هنوز نهایی نشده پیگیری شده است؛ طی شش ماه گذشته روند رسیدگی سرعت بهتری پیداکرده است تا به‌سرعت تعیین تکلیف شود.
وی با بیان اینکه بلافاصله با تعیین تکلیف عملیات عمرانی آن آغاز می‌شود، مطرح کرد:  در ادامه توافقات با شهرداری به‌روز می‌شود، اما هنوز نهایی نشده است و هنوز موضوع در اداره تصفیه ورشکستگی جاری است.
حسام نژاد با تأکید بر اینکه به‌محض آنکه تکلیف واگذاری زمین پروژه شهید کاظمی مشخص شود وارد عمل خواهیم شد، افزود: شهرداری اعلام آمادگی کرده و حتی مکاتباتی نیز داشته است تا اگر کاری که بتواند موضوع را تسریع کرده انجام دهد تا هم سهامداران ثامن‌الحجج به‌حق و حقوق برسند و هم این پروژه به‌عنوان یک پروژه مهم در نقطه مرکزی شهر قم تعیین تکلیف شود.
وی در پاسخ به این سؤال که امکان دارد اگر این زمین به مزایده گذاشته شد خود شهرداری قم در اولویت این واگذاری قرار گرفته و زمین پروژه پارکینگ شهید کاظمی را خریداری کند؟ اظهار داشت: عدد سنگینی است و در بودجه سال جاری چنین ردیف بودجه‌ای پیش‌بینی‌نشده است ولی این موضوع منتفی نیست؛ اگر در قالب تهاتر و غیر نقد باشد می‌تواند این اتفاق رخ دهد، اما اگر مزایده نقدی باشد احتمالاً بودجه شهرداری قم کشش نخواهد داشت.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم در پاسخ به این سؤال که ممکن است شخصی که برنده مزایده این زمین می‌شود تمایل به همکاری با شهرداری قم را نداشته باشد، در این صورت تکلیف چیست؟ عنوان کرد: این موضوع با رعایت ضوابط و طرح تفصیلی انجام می‌شود اما درنهایت تعیین تکلیف آن مهم‌تر است هر تصمیمی که گرفته شود مهم‌تر از رها شدن و بلاتکلیفی است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdciquaz.t1aru2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما