تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 12005
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: طرح توزیع مخازن ذخیره‌سازی جز ویژه پسماند در مدارس شهر قم آغاز شد.
آغاز اجرای طرح توزیع مخازن ذخیره‌سازی جز ویژه پسماند در مدارس شهر قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری
به گزارش واحد خبر سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم ، سید عبدالله میرابراهیمی با اعلام این خبر اظهار داشت: طی آموزش‌هایی که در چند مرحله به دانش آموزان ارائه‌شده است، به‌منظور جداسازی و تفکیک پسماندهای جز ویژه عادی، مخازن مخصوص این پسماندها در اختیار آنان قرار می‌گیرد.
به گفته وی، طرح توزیع فراگیر مخازن ذخیره‌سازی جز ویژه پسماند در شهر قم اجرا می‌شود تا شهروندان پسماندهای ویژه خود را به‌طور جداگانه در این مخازن جمع‌آوری کرده و به ایستگاه‌های بازیافت تحویل دهند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم تصریح کرد: اجرای این طرح به‌صورت مرحله‌به‌مرحله انجام می‌شود و در فاز نخست مدارس ابتدایی سطح منطقه 4 مخازن ذخیره‌سازی دریافت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه اقلام تیز و برنده، باتری‌ها،  قوطی اسپری و لانست قند خون همه در گروه پسماندهای ویژه قرار می‌گیرند، افزود: نقطه قوت این طرح این بوده که بخش عمده‌ای از پسماندهای ویژه که با پسماندهای عادی مخلوط شده، توسط شهروندان تفکیک می‌شوند.
میرابراهیمی یادآور شد: در حال حاضر روزانه 100 تن کود کمپوست توسط سازمان تولید می‌شود که اگر تفکیک صورت نگیرد و باطری‌ها و اقلام این‌چنینی در کودها انتقال پیدا کند آلوده به فلزات سنگین خواهد بود .

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchmvnz.23nivdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما