تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۳
کد مطلب : 11944
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تاکید بر لزوم فرهنگ سازی نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی گفت: اقدام های پلیس در صورتی موفقیت آمیز است که مردم احساس کنند پلیس در خدمت جامعه و مردم است و آن را از خود بدانند.
فرهنگسازی درباره رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ضروری است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری از مرکز خبر حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار رئیس پلیس راهور استان قم، ضمن تقدیر از اقدام ها و تلاش‌های پلیس افزود: کار پلیس، کار حساسی است و با زندگی روزمره مردم سر و کار دارد.
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: نبود پلیس مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد؛ زیرا پلیس بواسطه آینده نگری و انجام پیش بینی‌های لازم، از وقوع بسیاری از مسائل و حوادث جلوگیری می‌کند؛ البته پلیس در این مسیر تنها نیست و دست اندر کاران شهر و خدمات شهری نیز در تأمین این اهداف نقش مهمی دارند.
حسینی بوشهری افزود: تصادف ها و حوادثی که پیش می‌آید، باید برای مردم تبیین شود تا نتیجه عدم رعایت قوانین و نکات ایمنی بیشتر و بهتر برای جامعه روشن شود و بدانند که در صورت عدم رعایت قوانین چه سرنوشتی ممکن است در انتظار آنان باشد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم جدی انگاشتن اخذ گواهینامه برای راکبین موتور سیکلت، خاطرنشان کرد: ضرورت اخذ گواهینامه باید برای راکبین موتور سیکلت نهادینه شود تا افراد بدون گواهینامه اقدام به موتور سواری نکنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به مساله آلودگی صوتی و آلودگی هوا افزود: شهر سالم، شهری است که مجموعه‌ای از مسائل و ویژگی‌ها را به همراه داشته باشد از جمله آن‌ها مساله آلودگی صوتی و آلودگی هوا در پی استفاده از وسائل نقلیه فرسوده و غیر استاندارد است که می‌تواند موجب سلب آسایش مردم باشد.
پلیس در ایجاد امنیت و آرامش جامعه نقش برجسته‌ای دارد
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، پلیس را دلسوز مردم و جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: پلیس در ایجاد امنیت و آرامش جامعه نقش برجسته‌ای دارد و دلسوز است و نسبت به اشخاص حبّ و بغضی ندارد. هدف پلیس آن است که همه بتوانند از امکانات استفاده کنند و برای کسی مشکلی ایجاد نشود.
وی حضور به موقع پلیس در صحنه‌های تصادف را عامل جلوگیری از مشکلات بعدی دانست و خاطرنشان کرد: سعی کنید به موقع و با کمترین فاصله در محل حادثه حاضر شوید؛ چون وقفه در حضور پلیس علاوه بر ترافیک، مسائل و مشکلات دیگری را نیز در پی خواهد داشت.
نبود روح گذشت، عامل بسیاری از مشکلات
حسینی بوشهری در بخش پایانی سخنان خود، ارتقاء روح گذشت و ایثار در جامعه را عامل پیشگیری از بسیاری از تعارضات عنوان کرد و گفت: متأسفانه نبود روحیه گذشت در تصادف هایی که هر از گاهی حتی خسارات مالی چندانی نیز ندارند، مشاهده می‌شود. اگر روح گذشت، که در روایات نیز بر آن بسیار تأکید شده است، در جامعه وجود داشته باشد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و کار به دادگاه کشیده نمی‌شود.
در ابتدای این جلسه، سرهنگ غلامرضا صدفی رئیس پلیس راهور استان قم، گزارشی از اقدام ها و برنامه‌های فرهنگی پلیس در راستای کاهش تصادف ها ارائه کرد و از ائمه جماعات مساجد خواست تا در این فرهنگ سازی به پلیس کمک کنند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdci53az.t1az52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما