تاریخ انتشار :شنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۳۱
کد مطلب : 11839
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: در حال حاضر بیش از 50 هزار خانواده، مشارکت فعال و مستمر در حیطه مدیریت پسماند در قم دارند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید عبدالله میر ابراهیمی در دوازدهمین جشن همیاران بازیافت با ارائه گزارشی از اقدامات، برنامه‌ها و وضعیت طرح تفکیک پسماند از مبدأ اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 50 هزار خانواده، مشارکت فعال و مستمر در حیطه مدیریت پسماند در قم دارند.
به گفته وی، بخشی از این شهروندان نیز دانش‌آموزان و آینده‌سازان شهر و کشور بوده که با مشارکت خوبی که سال گذشته با مدیران آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی در قم داشتیم، موفق شدیم آموزش‌های مستمر و کاملی را در مجموعه گروه هدف دانش‌آموزی به‌خصوص مقطع ابتدایی داشته باشیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: در مجموعه شهرداری قم و به‌ویژه همکاران آموزش گر و متصدیان و مسئولین غرفه‌ها و مراکز مشارکت خدمات شهری در سطح شهر نیز در خدمت آنان هستیم که در طول 12 ماه سال گذشته عهده‌دار مسئولیت‌های زیادی بودند تا در مجموعه شهر بتوانیم در خصوص مشارکت شهروندان و جلب این مشارکت آنان گام‌های مؤثری برداریم.
وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت پسماند در سالی که گذشت با حمایت مدیران ارشد شهری و اعضای شورای اسلامی شهر و به همت همکاران در حوزه شهرداری مناطق هشت‌گانه و سازمان مدیریت پسماند، سال موفقی بود و توانستیم جشن بزرگ دفن صفر مستقیم را در قم برگزار کنیم، گفت: قم، نخستین کلان‌شهری بوده که دفن پسماند به‌صورت مستقیم ندارد و 120 نوع پسماندی که در سایت البرز جمع‌آوری و در خطوط پردازش کارخانجات تفکیک می‌شود.
میرابراهیمی با تأکید بر اینکه بخش عمده‌ای از پسماندها، فرآوری و به کود کمپوست تبدیل می‌شود تصریح کرد: بخشی نیز به صنایع تبدیلی که زیر مجموعه شهرداری قم و یا مجموعه‌های صنعتی شهر است، تحویل داده می‌شود.
وی اضافه کرد: به دنبال آنیم که مشارکت بالای شهروندان در حوزه تفکیک از مبدأ و جمع‌آوری جداگانه پسماند در سطح شهر و در مرحله بعدی در سایت البرز به‌عنوان نخستین شهری که بتواند کل پسماندهای با ارزش‌افزوده بالا را تبدیل به انرژی برای پشتیبانی از صنعت قم نماید.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم عنوان کرد: قم نخستین و تنها شهری بوده که کل پسماندهای پزشکی را جداگانه جمع‌آوری و بی خطرسازی می‌کند و پسماند به طور کامل مدیریت دفن می‌شود که امیدواریم بتوانیم سیر رشد و تعالی در مباحث زیست‌محیطی به‌ویژه در مدیریت پسماند با حمایت شهروندان داشته باشیم.
به گفته میرابراهیمی، باکس‌های ویژه‌ای میان دانش آموزان در مدارس توزیع می‌شود تا بتوانیم در روند تفکیک زباله به بهترین نحو از ظرفیت آموزش و پرورش و فرزندان استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه پسماندها به سه بخش خشک، تر و خطرناک جداسازی می‌شوند و در این باکس‌ها به غرفه‌ها تحویل داده خواهند شد، اظهار داشت: روزانه بیش از 100 تن کود کمپوست تولید می‌شود که اگر بخواهیم از نظر کیفی مطلوب باشد فلزات و پسماند خطرناک نباید در فرآیند تولید کود وجود داشته باشد.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcb9wb8.rhb8fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما