تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۶
کد مطلب : 11798
مدیر گردشگری و امور زائرین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: برنامه‌های متنوع گردشگری نجوم با مشارکت سازمان فرهنگی شهرداری به مناسبت هفته نجوم از 4 تا 11 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.
برگزاری برنامه‌های متنوع گردشگری نجوم با مشارکت شهرداری قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حمید نادری در تشریح برنامه‌های هفته نجوم در قم اظهار داشت: برگزاری همایش نجوم در خانه نجوم قم، معرفی نسل جدید تلسکوپ‌ها و اهداف آن، توضیح خورشیدگرفتگی‌ها، برگزاری نمایشگاه محصولات نجومی سمن‌ها و مؤسسات نجومی، نمایشگاه کتاب، تور بازدید از رصدخانه امام علی ( ع)، برگزاری ورکشاپ و نشست های تخصصی و رصد آسمان ازجمله برنامه‌های این هفته در قم است.
وی هدف از برگزاری این برنامه را ایجاد شور و نشاط اجتماعی، ترویج عمومی علم ستاره‌شناسی، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی گردشگری و هنری شهر و ایجاد حس تعلق به شهر دانست و خاطرنشان کرد: در قرآن کریم توجه زیادی به آسمان و عجایب خلقت در آن شده است که توجه و آشنایی هر چه بیشتر شهروندان نسبت به این موضوع تأثیر مستقیمی بر تعمیق اعتقادات و باورهای دینی آن‌ها خواهد داشت.
مدیر گردشگری و امور زائرین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه در میان همه اجرام باشکوه آسمان، ماه در دسترس‌ترین و تماشایی‌ترین جرم بوده اما آلودگی نوری از قبیل چراغ‌برق‌ها و نورهای امنیتی به‌سادگی چشم را برای دیدن اجرام آسمانی کور می‌کند، افزود: گردشگری نجوم و فراهم آوردن فرصت‌هایی برای مشاهده آسمان شهر قطعاً یکی از جذاب‌ترین برنامه‌هایی است که به‌ویژه در فصل بهاروتابستان برای شهروندان در سطح سراها و فرهنگسراها و بوستان‌های شهری تدارک دیده‌شده است.
وی به همکاری مشترک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با خانه نجوم قم، موسسه رصدگر عمق آسمان اشاره و مطرح کرد: این برنامه‌ها در خانه نجوم، کانون مریم و رصدخانه امام علی ( ع) برگزار می‌شود.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcfcedy.w6dy1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما