تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب : 11793
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از پیش‌بینی اقدامات و تنظیم لایحه‌ای به‌منظور اخذ مجوز ارائه رایگان خدمات پارکینگ‌های عمومی شهر قم در مناسبت‌ها خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید امیرعباس صفوی در هشتاد و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم به مشکلات تأمین پارکینگ اشاره کرد و اظهار داشت: باید به تأمین پارکینگ نگاهی جامع داشته باشیم و در غیر اینصورت سال‌های زیادی با این مشکل مواجه خواهیم بود. 
وی مشکلات پارکینگ مصلی و رودخانه را مورد بررسی قرار داد و افزود: وقتی پارکینگ‌ها تنها یک خروجی دارد و امکان اضافه شدن ورودی و خروجی در مسیر پارکینگ‌ها نیست، ما با حجم ترافیک مسیر مواجه خواهیم بود و نمی‌توان برای آن کاری کرد. 
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم به نارضایتی مردم در ایام شب‌های قدر پرداخت و بیان کرد: هزینه پارکینگ در ساعات مختلف متفاوت بود و برای هر سه ساعت مشخص‌شده یک هزار و 500 تومان تخفیف در نظر گرفته شد و هزینه 13 هزار تومان برای توقف بیش از 5 ساعت در نظر گرفته‌شده بود. 
وی ادامه داد: در سه شب لیالی قدر تمام نیروهای شهرداری در پارکینگ‌ها حضور داشتند و حجم زائران و اتمام برنامه حرم زودتر از موعد اجازه عودت وجه به مردم و شهروندان را نمی‌داد و خروجی‌های پارکینگ شرقی در شب دوم به 10 گیت و شب سوم به 13 گیت افزایش پیدا کرد. 
صفوی با اشاره به اجرای طرحی به منظور استفاده رایگان از پارکینگ‌های عمومی سطح شهر قم در مناسبت‌ها تأکید کرد: با تصویب این طرح در شورای اسلامی شهر، می‌توانیم ارائه خدمات پارکینگ‌های عمومی سطح شهر در مناسبت‌های مختلف را به‌صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار دهیم.
وی در پایان از ارائه لایحه تخفیف پارکینگ برای افراد خاص خبر داد و خاطرنشان کرد: به‌زودی لایحه بهای خدمات پارکینگ برای تمامی افراد به شورای اسلامی شهر قم تقدیم می‌شود و در مرحله تدوین بوده و باید بدانیم حل مشکلات پارکینگ نیاز به زمان دارد.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcae0n6.49n6o15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما