تاریخ انتشار :جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب : 11690
عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: جهان اسلام امروز با توان غیرقابل‌مهار خود آماده یک خیزش بزرگ جهانی برای آزادسازی قدس شریف و وحدت دشمن‌شکن علیه نظام استکباری است
جهان اسلام آماده خیزشی بزرگ برای آزادسازی قدس است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری آیت‌الله محسن اراکی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم، طی سخنانی با قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس، بیان کرد: روز قدس صرفاً اختصاص به مسجدالاقصی ندارد، این روز یک روز بزرگ و خیزش جهانی علیه استکبار جهانی و شکوه و وحدت امت اسلامی در برابر دفاع از کیان خود است.
وی بابیان اینکه پیام روز قدس شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل است، اضافه کرد: امروز ملت‌ها و جوانان مقاومت در سرزمین‌های مختلف اسلامی بارونق هرساله این روز بزرگ، سرآغاز تغییرات بزرگ و بنیادینی در نظم حاکم برجهان شده‌اند.
استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه مساله تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی و غصب سرزمین‌های اشغالی، نماد بارزی از مظلومیت امت اسلامی در برابر نظام سلطه است، گفت: دشمنان مانند صدر اسلام امروز نیز برای رسیدن به اهداف شوم خود در پی اختلاف‌افکنی در بین ملت‌های مسلمان هستند.
اراکی تصریح کرد: روز قدس که روزی از ایران آغاز شد امروز بسیاری از کشورهای منطقه و جهان را در برگرفته است، روز قدس به‌تنهایی مصداقی از به ثمر نشستن ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در جهان معاصر است.
وی با تاکید بر اینکه نظام تک‌قطبی حاکم برجهان در حال فروپاشی است، بیان داشت: معادلات سال‌های اخیر همه حاکی از مرگ تدریجی و افول نظام سلطه به سرکردگی آمریکا است، به‌نحوی‌که حتی اتحادیه اروپا به‌عنوان یکی از شرکای مهم ایالت متحده نیز ساز جدایی از آمریکا می‌زند.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر تأثیرگذاری شگرف مقاومت در تضعیف صهیونیست‌ها و زمینه‌سازی جهت آزادی قدس شریف، ابراز کرد: مردم و جوانان فلسطینی به‌رغم تمام مشکلات در برابر رژیم کودک کش، مقاومت کرده و برای آزادی سرزمین مادری خود شب و روز نمی‌شناسند.
وی در پایان سخنان خود بابیان اینکه مسئولان و دولتمردان برای حل مشکلات اقتصادی معیشتی باید عزم و تلاش بیشتری داشته باشند، اظهار داشت: همچنین در مباحث فرهنگی نیز لازم است تا دغدغه مراجع و بزرگان دینی برطرف شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcgz39q.ak9qy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما