تاریخ انتشار :جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۲
کد مطلب : 11688
راهپیمایی باشکوه و دشمن‌شکن مردم مومن، ولایی و همیشه در صحنه شهر مقدس قم همگام و همصدا با آحاد ملت انقلابی ایران، به مناسبت روز جهانی قدس از حرم مطهر حضرت معصومه(س) به سمت مصلای قدس این شهر آغاز شد.
راهپیمایی دشمن‌شکن روز قدس در قم آغاز شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری در راهپیمایی روز قدس قم امت ولایتمدار از مسیر خیابان حضرت آیت‌الله مرعشی نجفی (ره) – چهار راه شهداء – خیابان شهداء (صفائیه) میدان جانبازان به سمت میعادگاه نماز جمعه در مصلی قدس به حرکت درآمدند.
مردم ولایی قم با وجود آنکه شب گذشته به مناسبت سومین شب از لیالی قدر برای عبادت به درگاه الهی تا سحرگاهان بیدار بودند، در راهپیمایی روز قدس امسال با شعار «فلسطین محور وحدت جهان اسلام، قدس در آستانه آزادی» حضوری پرشور دارند.
راهپیمایان درحالی‌که یک‌صدا شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل غاصب را فریاد می‌زدند از مسیرهای تعیین شده خود را به حرم مطهر حضرت معصومه(س) رساندند، سپس حرکت باشکوه خود به سمت مصلای قدس آغاز کردند.
هم‌اکنون خیابان‌های منتهی به مسیر راهپیمایی از حرم کریمه اهل بیت(س) تا مصلای قدس مملو از مردم روزه‌داری است که آمده‌اند تا بار دیگر حمایت قاطع خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کنند.
راهپیمایی دشمن‌شکن روز قدس در قم آغاز شد
امروز مردم قم یکصدا فریاد آزادی قدس شریف را فریاد می‌زنند تا اشغالگران صهیونیستی بدانند که نابودیشان بیش از پیش به واقعیت نزدیک شده و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.
آحاد مردم قم امروز در حالیکه پیشاپیش آن ها علما، روحانیان و مسوولان استانی حضور دارند، در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند تا بار دیگر انزجار خود را از اشغالگران صهیونیستی و همچنین سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر اعلام کنند.
مردم ولایت‌مدار قم با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل» و «خامنه‌ای رهبر است ولایتش ولایت حیدر است»، عزت و اقتدار ایران اسلامی را فریاد می‌زنند و اعلام می‌کنند تا آخرین نفس در دفاع از آرمان آزادی قدس ایستاده‌اند، آنان همچنین با حمل دست‌نوشته‌ها و پلاکاردهایی در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی بار دیگر خروش خود علیه دشمنان نظام اسلامی را به نمایش گذاشته‌اند.
حضور گسترده و دشمن شکن اقشار مختلف مردم همچون دانش آموزان و دانشجویان، خانواده معظم شهدا، کارمندان و کارگران، هنرمندان و ورزشکاران و مسئولان استانی و کشوری بیش‌ازپیش‌ به شکوه این آیین افزوده‌است.
راهپیمایی دشمن‌شکن روز قدس در قم آغاز شد
بر اساس آنچه اعلام شده قرائت قطعنامه و سخنرانی آیت الله محسن اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری، پایان‌بخش راهپیمایی روز قدس در قم خواهد بود، پس از آن راهپیمایان نماز جمعه را به امامت آیت الله علیرضا اعرافی اقامه می‌کنند.
همچنین روز قدس امسال مردم شریف قم میزبان شهیدی گرانقدر از شهدای اخیر مدافع حرم و ایستادگی در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیستی از تبار فاطمیون نیز هستند.
راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان‌های جعفریه و کهک و بخش‌های مرکزی، دستجرد و سلفچگان و روستاهای استان قم نیز آغاز شده‌است؛ در این مناطق امت همیشه در صحنه از محل مساجد، حسینیه‌ها و میادین اصلی به سمت مصلاهای نمازجمعه حرکت خواهند کرد.
امام خمینی (ره) در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
راهپیمایی دشمن‌شکن روز قدس در قم آغاز شد

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdj90f.yt0fj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما