تاریخ انتشار :جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب : 11686
آیین شب احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان بامداد جمعه با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران و اقشار مختلف مردم مومن و متدین در حرم حضرت معصومه(س) در قم برگزار شد.
برگزاری آیین احیای شب بیست و سوم ماه رمضان در حرم حضرت معصومه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری در این آیین معنوی دعای پرفیض و روحبخش کمیل قرائت، دعای جوشن کبیر و زمزمه دلنشین الغوث الغوث شب زنده‌داران آسمان شهر را فرا گرفت.
در این آیین یکی از مداحان اهل بیت در سوگ شهادت مظلومانه و جانسوز امیرالمومنین‌(ع) به مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت پرداخت و حاضران با چشمانی اشکبار و دل‌هایی سرشار از اندوه و ماتم با او همراهی کردند.
همچنین حجت‌الاسلام سید محمد مهدی میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی سخنانی را پیرامون اهمیت شب قدر و نزول قرآن کریم در این شب نور و رحمت ایراد کرد، در ادامه نیز مراسم گرفتن قرآن بر سر با نوای سوزناک العفو العفو انجام شد.
در سومین و آخرین شب از لیالی پرخیر و برکت قدر مکان‌ها و مراکز گوناگون شهر مقدس قم به‌ویژه مسجد جمکران، مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، هیات‌ها، محافل فرهنگی و مذهبی، دانشگاه‌ها و گلزارهای شهیدان از جمله حرم شهدای گمنام کوه خضر نبی(ع) شاهد حضور پرشور مردم و جوانانی بود که با گذاشتن قرآن بر سر از درگاه خداوند متعال طلب مغفرت و آمرزش نمودند.
شب قدر طرح الهی برای اداره عالم است
عضو خبرگان رهبری طی سخنانی با اشاره به اهمیت شب قدر اظهار داشت: شب قدر طرح الهی برای اداره عالم است که به دست امام زمان‌(عج) معین و به امضای او می‌رسد.
حجت‌الاسلام سید محمد مهدی میرباقری همچنین افزود: این برنامه خدا برای اداره عالم است و علم آن نیز نزد اهل بیت قرار دارد و در شب قدر، آن بخشی از برنامه‌ها که امام زمان می‌خواهد امضا کند، تفصیل پیدا می‌کند و به همین دلیل است که امشب شب مهمی است چون همه تقدیرهای عالم تا سال آینده، امشب رقم می‌خورد.
وی با بیان اینکه همه پیروزی‌ها و شکست‌هایی که در طول سال قرار است، اتفاق بیفتد، در شب قدر رقم می‌خورد، بیان داشت: همه موفقیت‌ها را موفقیت‌های مادی نبینیم، اینکه امشب در گرد حرم حضرت معصومه جمع شده‌ایم، یک پیروزی در مقابل دشمن است.
وی ادامه داد: هدف دشمن این بود که گوهر ایمان را بگیرد، یک سال نقشه کشیده ولی نتوانسته، خیلی پیروزی بزرگی است.
حجت الاسلام میرباقری با تاکید بر اینکه همه علائم نشان می‌دهد که جهان به سمت پیروزی جبهه حق پیش می‌رود تصریح کرد: اینکه مومنان خیال کنند، بدون پشت سر گذاشتن امتحان‌های سخت می‌توان به عصر ظهور رسید، محاسبه غلطی است.
وی اظهار کرد: اگر به دشمن مهلت دادیم، خیال کرد پیروز شده نیز خطای در محاسبه است.
وی خاطرنشان کرد: آزمایش‌های سخت صف مومنان از منافقان را جدا نموده، آنها را رشد داده و آماده ورود به عصر ظهور می‌کند، عصر ظهور عصر بهشت است، اگر می‌خواهید بهشتی شوید باید امتحان‌ها را از سر بگذرانید.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: عصر ظهور به معنای ظهور حقیقت ولایت امام زمان است، یعنی عالم صبح روشن می‌شود، پرده‌ها و حجاب‌ها نیز کنار می‌رود.
وی یادآور شد: یکی از عناوینی که در قرآن برای اهل بیت و همچنین امام عصر ذکر شده عنوان ذکر الهی است، شب قدر، شب تحول و قول‌های بزرگ دادن است، قول بدهیم که از امام زمان جدا نشویم، امام کلمه ذکر الهی است، اگر از وادی ذکر خدا بیرون رفتیم، همه عالم برای ما بُت می‌شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcb00b8.rhb8wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما