تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : 14891
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: با احداث تونل امام موسی صدر از پل حجتیه تا پل شهید رجایی و عبور خودروها بصورت زیرسطحی، ضلع غربی حرم مطهر حضرت معصومه(س) به پیاده راه شهری تبدیل خواهد شد.
ضلع غربی حرم حضرت معصومه(س) پیاده راه شهری می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری عباس حلوایی‌زاده روز پنجشنبه در گفت‌وگو  افزود: هم اینک بخاطر وجود کاربری های مختلف در این محدوده و حجم بالای تردد، شاهد آشفتگی در عبور و مرور خودروها و عابران پیاده هستیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم اظهار امیدواری کرد که عملیات اجرایی طرح تونل امام موسی صدر به طول یک‌هزار و ۵۰۰ متر بعنوان یکی از طرح‌های شاخص شهری قم از سال آینده آغاز شود.
وی اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح علاوه بر مدیریت ترافیک ضلع غربی حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسیر بین پل حجتیه تا پل شهید رجایی به پیاده‌راه شهری تبدیل شده و عبور و مرور خودروها به‌صورت زیرسطحی انجام می شود.
بهره برداری از تونل غدیر تا دهه فجر امسال
وی در ادامه بیان داشت: بهره‌برداری از تونل فاز پنج عمار یاسر از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی است که تا دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری خواهد شد.
وی اظهار داشت: برای اجرای این طرح ۱۰۰ پلاک به ارزش بیش از ۶ هزار میلیارد ریال تا خیابان شهید فاطمی تملک شده و مشکلی برای ادامه این پروژه وجود ندارد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: این طرح که حدود ۵۰ سال از تصویب آن گذشته طی ۲ سال گذشته در اولویت طرح های عمرانی شهرداری قم قرار گرفته و پیش بینی می شود در نهایت با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومانی در اختیار مردم قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه طول مسیر پروژه فاز ۵ عماریاسر تا میدان سپاه یک هزار و ۱۵۳ متر است، گفت: این پروژه در دو سطح منفی در حال اجراست.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در تونل غدیر بالغ‌بر ۲۲ هزار مترمکعب بتن‌ریزی انجام‌شده و ۲ هزار و ۵۴۰ تن آرماتوربندی و ۱۳۰ هزار مترمکعب عملیات خاک‌برداری و در انتهای پروژه، ۶۵ هزار مترمربع عملیات آسفالت انجام خواهد شد، قبل از تونل تا خیابان رسالت بالغ‌بر حدود ۲ کیلومتر مسیر اجرای پروژه است.
حلوایی زاده با تاکید بر اینکه ۷۹ درصد از بودجه ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی شهرداری قم عمرانی است، تصریح کرد: از سال ۹۴ احداث ۳۵ تقاطع غیرهمسطح در دستور کار شهرداری قرار گرفته که تاکنون ۲۲ تقاطع به بهره‌برداری رسیده و سایر تقاطع‌ها نیز باید طی ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم بیان داشت: تقاطع جمهوری و شهید صدوقی، پل شهیدان برقعی، بلوار سردار شهید صادقی و غیره نیز از پروژه‌های عمرانی مهمی است که در دست اقدام است.
وی اضافه کرد: در قالب طرح جامع ترافیک شهرداری قم طرح‌های حمل‌ونقلی مهمی مانند شهدای رزمندگان، رمپ و لوب‌های پل ۹ دی، شهدای پرواز، تقاطع شهید کریمی با بلوار پیامبر اعظم(ص)، تقاطع فردوسی با بلوار پیامبر اعظم(ص)، تقاطع سه سطحه مدافعان حرم، تقاطع شهدای سلامت، تقاطع سه سطحه ولیعصر(عج)، تقاطع شهدای روحانیت، تونل شهدای امنیت، تقاطع سلام، پل میثم، و غیره بخشی از طرح‌های کلان عمرانی است که طی چند سال گذشته به بهره‌برداری رسیده‌است.
حلوایی زاده با اشاره به بهره برداری از تقاطع شهدای پرواز با اعتباری افزون بر ۸۰ میلیارد تومان، بیان داشت: این تقاطع محور فردوسی را کامل می‌کند و بزرگ‌ترین رینگ ترافیکی شهر قم را تشکیل داده است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdccs4qs.2bq0o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما