تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۴
کد مطلب : 11672
کارشناس مسائل سیاسی:

ایجاد امت واحد اسلامی انزوا و نابودی رژیم صهیونیستی را محقق می‌کند

ایجاد امت واحد اسلامی انزوا و نابودی رژیم صهیونیستی را محقق می‌کند
کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که رژیم صهیونیستی با بحران‌های عمیقی روبرو شده است گفت: ایجاد امت واحد اسلامی انزوا و نابودی رژیم صهیونیستی را محقق می‌کند
ایجاد امت واحد اسلامی انزوا و نابودی رژیم صهیونیستی را محقق می‌کند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: این راهپیمایی سنت بسیار زیبایی که حضرت امام خمینی (ره) بنا نهادند و روز قدس را به‌عنوان سمبل ابراز نفرت و بیزاری از ظلم‌هایی که به انسان‌ها می‌رود، قرار دادند.
وی ادامه داد: نمونه بارز این ظلم‌ها توسط رژیم غاصب صهیونیستی برای دهه‌ها در سرزمین عزیز فلسطین وجود داشته و این انتخاب هوشمندانه رهبر کبیر انقلاب توجهات را به سمت این موضوع اساسی نه‌تنها در بین دنیای اسلام بلکه در کل بشریت جلب کرد.
صادقی نسب بیان داشت: آن چیزی که مسلم است در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد آزادی سرزمین‌های اشغالی خواهیم بود و این تصمیمی که مردم خود این سرزمین خواهند گرفت و همان‌طوری که رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند رفراندوم و همه‌پرسی تنها راه‌حل مسئله فلسطین است.
کابینه تندرو نتانیاهو با بحران‌های بی‌سابقه‌ای همراه است
وی وضعیت آشفته اسرائیل را موردتوجه قرارداد و گفت: امسال شرایطی که این رژیم دارد به‌مراتب از سال‌های گذشته بدتر است، کابینه تندرو نتانیاهو با بحران‌های بی‌سابقه‌ای همراه است، بحران‌هایی که در طول ماه‌های گذشته در سرزمین‌های اشغالی توسط خود مردم اسرائیل به وجود آمده و به نظر می‌آید در خصوص مشروعیت با یک بحران جدی روبرو هستند.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: البته بحران مشروعیت در ذات اسرائیل وجود دارد و از همان ابتدا تشکیل یک دولت یهودی در سرزمین‌های اشغالی بدون مشروعیت و غیرقانونی بوده است و این بی‌هویتی و عدم مشروعیت از ابتدای تأسیس این رژیم کودک کش در درونش وجود داشته؛ اما امروز خود مردم نیز این را برنمی‌تابند و این رژیم محکوم فنا است.
وی افزود: در عرصه بین‌المللی هم این اعتراض‌ها بازتاب‌های زیادی در جهان داشته و در بین متحدان این کشور حتی آمریکا نیز واکنش‌های بسیاری به همراه داشته است.
صادقی نسب تأکید کرد: به نظر می‌آید وجدان جهانی به‌خوبی متوجه این است که در سرزمین‌های اشغالی چه اتفاقی می‌افتد و دور از واقعیت نیست که مردم جهان خواستن برچیده‌شدن این نظام آپارتاید و این سیستم غارت و اشغالگری هستند.
یکی از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایستادگی در برابر ظلم و ستم است
وی ابراز داشت: یکی از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایستادگی در برابر ظلم و ستم است که یکی از مظاهر اصلی آن اسرائیل است.
کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: ان‌شاءالله مردم در سراسر دنیا با حضور در این راهپیمایی نشان خواهند داد که میزان این انزجار و نفرت از این کشور به چه اندازه است.
وی در بخش دیگری به رویارویی ایران اسلامی و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و بیان داشت: یکی از سیاست‌هایی که رژیم صهیونیستی، انگلستان و آمریکا همواره داشته‌اند انزوای ایران بوده و در این میان روابط کشورمان با هر کشوری به سمت تاریکی برود بزرگ‌ترین منفعت را اسرائیل می‌برد.
صادقی نسب افزود: زمانی که روابط ایران با کشورهای عربی منطقه وخیم می‌شد بارها تذکر دادیم که پشت این اتفاقات اسرائیل قرار دارد و امروز بحمدالله این آگاهی در بین سیاستمداران کشورمان ایجاد شده و با برقراری روابط با سایر کشورهای عربی ما شاهد این هستیم که چگونه اسرائیلی‌ها و انگلیسی‌ها از این موضوع ضربه می‌خورند و از راه‌های مختلفی به دنبال تلخ کردن کام این شیرینی هستند.
قدرت و قوت جمهوری اسلامی ایران در تشکیل امت اسلامی است
وی ادامه داد: این کشورها نمی‌خواهند ثبات در سیاست خارجی کشورمان ایجاد شود و نتایج خوبی در داخل کشور به همراه داشته باشد که سیاستمداران ما باید به این موضوع توجه ویژه بکنند.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: ما باید بهبود روابط با برداران مسلمان در منطقه را ادامه بدهیم و بدانیم که قدرت و قوت جمهوری اسلامی ایران در تشکیل امت اسلامی است.
وی افزود: ان‌شاءالله در تصمیم‌گیری‌های فرصت‌ها را به‌خوبی تشخیص بدهیم و جایگاه خوبی را برای خودمان ایجاد کنیم بدانیم هر کشوری ظرفیتی دارد.
صادقی نسب تصریح کرد: باید بدانیم که کشورهای غربی هم برای برقراری روابطی که سود دوجانبه داشته باشد، مشتاق هستند و متوجه شدند که این جمهوری اسلامی باقدرت بالای بازدارندگی که دارد در برابر همه تهدیدهای آن‌ها پاسخ محکمی در آستین دارد.
وی ابراز داشت: این کشورها چاره‌ای جز همراهی با کشورمان ندارند و ما در این میان دست بالا را خواهیم داشت.


انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcgx39q.ak9qu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما