تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : 11660
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم با اشاره به این که در زمینه تامین کود یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی مشکلی نداریم، گفت: در همین خصوص طی سال گذشته بیش از ۲۲ هزار تُن انواع کودهای شیمیایی یارانه‌ای برای مصرف کشاورزان استان تامین و تدارک دیده‌شد.
۲۲ هزار تُن کود یارانه‌ای برای مصرف کشاورزان قمی تامین شد
حسین زند روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، در همین خصوص بیان کرد: اجرایی شدن صددرصد برنامه ابلاغی کود و رسیدن به دستاوردهای بی‌سابقه در زمینه تامین و تدارک کودهای شیمیایی یارانه‌ای آن‌هم در شرایط تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌های شدید مالی و ارزی در سال۱۴۰۱ محقق شد.
وی افزود: در سال ۱۴۰۱ صد درصد برنامه مصوب ابلاغی کودهای شیمیایی یارانه ای کشور به مقدار ۳.۲ میلیون تُن، تامین و تدارک گردید که نسبت به برنامه سال ۱۴۰۰ به میزان ۲.۵ میلیون تُن، حدود ۳۰ درصد معادل ۷۰۰ هزار تُن رشد داشته‌ایم.
وی در خصوص برنامه مصوب ابلاغی کودهای شیمیایی یارانه‌ای در استان قم طی سال گذشته نیز ادامه داد: در همین رابطه صد درصد برنامه ابلاغی به میزان ۲۲ هزار و ۱۱۸ تُن تامین و تدارک دیده شد که نسبت به برنامه سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۷ هزار و ۵۳۵ تُن، حدود ۲۶ درصد معادل چهار هزار و ۵۸۳ تُن رشد را شاهد بودیم.
زند گفت: از میزان کودهای شیمیایی یارانه‌ای تدارک و حمل شده به استان قم در سال ۱۴۰۱، بیش از ۱۹ هزار تُن برای مصرف کشاورزان عزیز و زحمتکش و بهره‌برداران بخش کشاورزی توزیع شد که در همین خصوص در مقایسه با میزان ۱۷ هزار تُن توزیع در سال ۱۴۰۰، بیش از ۲ هزار تُن معادل ۱۳ درصد رشد در توزیع و مصرف داشته‌ایم.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم تصریح کرد: در حال حاضر برای تامین نیاز کودی بخش کشاورزی استان و به منظور کشت بهاره بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تُن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه تامین و تدارک شده‌است و این روند تامین به‌صورت مستمر در حال انجام می‌باشد تا کودهای مورد نیاز کشت بهاره کشاورزان استان به موقع تامین و توزیع شود.
به طور کلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است؛ بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdz90f.yt0f96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما