تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۴۳
کد مطلب : 11646
اعضای شورای اسلامی شهر قم روز دوشنبه در جلسه علنی این شورا با کاهش ۵۰ درصدی عوارض دریافتی از گروه‌های مختلف پزشکی موافقت کردند، اما برای اجرایی شدن آن نیاز به تایید کمیته تطبیق دارد.
تخفیف ۵۰ درصدی عوارض کسب و پیشه پزشکان در قم به تصویب رسید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمود مسگری در هشتاد و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به لایحه اخذ مجوز کاهش ۵۰ درصدی نرخ عوارض دریافتی از پزشکان در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: در این زمینه، جلسه‌های متعددی برگزار شد، و عطف به این مهم که در سایر کلانشهرها دریافت عوارضی از این صنف انجام نمی شود، تمایلی جهت پرداخت حق شهرداری موجود نبود، اما در نهایت با کاهش ۵۰ درصدی نسبت به عوارضی که سال قبل پرداخت انجام می گردید، مقرر بر انجام و پرداخت شد.
نایب رئیس شورای شهر قم افزود: دادستان محترم نیز به این مهم ورود داشتند و استدلال این بود، که گروه‌های پزشکی نه تنها عوارضی به شهر وارد نمی‌کنند، بلکه عوارض موجود را نیز رفع می‌کنند و هیچ پزشکی برای شهر عارضه‌ای ندارد.
مسگری در واکنش به برخی سخنان مبنی بر اینکه پزشکان به دلیل درآمد بالا باید عوارض را به طور ۱۰۰ درصد پرداخت کنند، بیان داشت: بعضی گروه‌های پزشکی مانند پزشکان عمومی، ماماها، بینایی سنج‌ها و شنوایی سنج‌ها از درآمد بالایی برخوردار نیستند و همه حرف شغلی این حوزه نباید با یک دید، دیده شوند.
وی خاطرنشان کرد: نباید پزشکان را با مشاغل دیگر مقایسه کنیم، چون عوارض زباله‌های عفونی و خطرناک را به سازمان مدیریت پسماند پرداخت می‌کنند و در برخی بیمارستان‌ها نیز برغم هزینه خیلی بالایی که دارد، بی‌خطرسازی انجام می‌شود.
مسگری با ذکر این نکته که برخی پزشکان به بهانه‌های مختلف می‌خواهند از قم بروند گفت: نگه داشتن یک پزشک متخصص در شهر کار مشکلی است، پزشکان بالا بودن عوارض را برای رفتن از قم بهانه کردند، از این رو ۵۰ درصد تخفیف در عوارض مشکلی را به همراه نخواهد داشت و مبلغ چشم گیری را نیز شامل نمی شود.
طرح توسعه خیابان امام موسی صدر به صورت جدی در دستور کار است
روح الله امرالهی در این جلسه با اشاره به طرح توسعه خیابان امام موسی صدر و احیای باغ مزار آرامستان نو اظهار داشت: از سال گذشته و با همت تمام مدیران استانی طرح بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه‌(س) و چندین پروژه شاخص در هسته مرکزی شهر مورد توجه ویژه قرار گرفته است که سابقه اجرایی برخی طرح ها مربوط به دهه ۷۰ می باشد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: یکی از بخش‌های این طرح، خیابان امام موسی صدر و آرامستان نو است که طبق طرح اولیه باید به باغ مزار تبدیل شود، در اسناد مختلف طرح‌های توسعه شهری هم به صورت مکرر و مستمر به آن اشاره شده است.
امرالهی در ادامه بیان داشت: سال قبل، بخشی از زمین‌های ۴۸ هکتاری به عنوان تضمین حمایت‌های بهسازی و نوسازی پیرامون حرم، به مدیریت شهری واگذار شد، که طرح توسعه خیابان امام موسی صدر و احیای باغ مزار آرامستان نو نیز یکی از اقدام‌ها در این رابطه می‌باشد.
سخنگوی شورای شهر قم افزود: در این خصوص نیازمند این می باشیم که با ۱۳۲ پلاک مغازه که مالکیت ندارند، و سرقفلی هستند، توافقی انجام، و به مجموعه خیابان امام موسی صدر اضافه شوند.
وی با اشاره به اینکه از جنبه حقوقی برای تملک برخی پلاک ها مشکلاتی موجود است، تصریح کرد: تعدادی از مغازه‌های واقع در طرح، طبق سوابق و مستندهای موجود، قبلا دارای مغازه در طرح‌های توسعه پیرامون حرم بوده‌اند و بر این اساس به این مکان منتقل شده‌اند، در نهایت مقرر شد، ضمن ارجاع به کارشناس رسمی، جهت تعیین حقوق تجارت اقدام شود.
وی همچنین با اشاره به مجوز اعمال ماده ۹ قانون نحوه خرید و تملک اراضی املاک واقع در طرح‌های دولتی و طرح توسعه بلوار امیرکبیر، خیابان امام موسی صدر و احیای باغ مزار قبرستان نو، بیان داشت: برغم پیگیری‌های مستمری که مجموعه مدیریت شهری و سازمان بهسازی‌ونوسازی اطراف حرم داشته، متاسفانه بخشی از کسبه همکاری نمی‌کنند.
وی افزود: این طرح نیز با توجه به اینکه، مجموعه کمیسیون شهرسازی و مهماری شورای اسلامی شهر قم و شهرداری اراده کرده‌اند، در سال جاری طرح ۲ سطحه خیابان امام موسی صدر تا بلوار امیرکبیر را اجرا کنند، در اولویت است، به همین علت درخواست اعمال ماده ۹ داریم، چون اقدام‌های عمرانی با محدودیت ارزی روبه‌رو است و طرح را با مشکل مواجه می‌کند.
امرالهی با بیان اینکه شهرداری در راستای تسهیل‌گری برای بخشی از این مغازه‌ها، توافق خوبی را با اداره‌کل راه‌وشهرسازی منعقد کرده است، افزود: شهرداری در جهت تسهیل‌گری، به این مغازه‌ها پول نقد پرداخت کرده و ما به ازای آن را از اراضی ۴۸ هکتاری زمین می‌گیرد تا حقوق عامه شهر نیز رعایت شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdch--nz.23nzkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما