تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : 11495
عضو شورای اسلامی شهر قم حضور شهروندان در بوستان‌ها را در ماه مبارک رمضان مورد توجه قرار داد و گفت: باید بهره‌وری مناسب در راستای برنامه‌های فرهنگی و مسائل دینی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی استقامت در حاشیه بازدید از بوستان‌های سطح شهر به مناسبت آغاز سال جدید و بررسی خدمات ارائه‌شده به زائران در سطح بوستان‌های مناطق هشت‌گانه شهری، اظهار داشت: به لطف خدای متعال امسال نیز شهر مقدس قم میزبان زائران بانوی کرامت بوده و علی‌رغم بارندگی‌های روزهای ابتدای سال، خدمات مناسبی به زائران و مسافران ارائه‌شده است.
عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: شهرداری قم به‌عنوان متولی توسعه، ایجاد و نگهداری بوستان‌های سطح شهر، عطف به قرارگیری ماه مبارک رمضان در ایام نوروز باید برنامه‌های ویژه‌ای را مدنظر قرار دهد.
به گفته وی، خانواده‌های قمی به دلایل شرایط آب و هوایی خاص قم، معمولاً در ایام ماه مبارک رمضان بعد از افطار تا قبل از سحر در بوستان‌ها حضور دارند، و به دلیل قرارگیری این ایام در نوروز، شاهد حضور قابل‌توجهی از زائران و مسافرین نیز در این ایام مبارک هستیم.
استقامت توجه به این ظرفیت را مورد توجه قرار داد و افزود: با توجه به این حضور باید در ابتدا با تدابیر مناسب از بروز آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها با تعامل با سایر دستگاه‌های متولی جلوگیری به عمل آید و در مرحله بعد بهره‌وری مناسب در راستای برنامه‌های فرهنگی و مسائل دینی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی با اشاره به برگزاری نماز جماعت در بوستان‌های شاخص قم، اذعان کرد: با توجه به اینکه بخش قابل‌توجه جامعه مخاطب در بوستان‌ها، خانواده هستند، در بهار معنوی و دینی ماه مبارک رمضان، نیاز معنوی خانواده‌ها، متناسب با امکانات و فضای موجود، در رده‌های سنی مختلف، شناسایی و ارائه شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcjixev.uqevhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما