تاریخ انتشار :شنبه ۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : 11492
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: تحولات بسیار چشمگیری در سیما و منظر شهری و فضای سبز قم نسبت به سال‌های گذشته اتفاق افتاده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مصطفی ملایی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، ضمن تقدیر از عملکرد مدیریت شهری به‌خصوص در سیما و منظر و اسکان از نیمه شعبان تا ایام نوروز اظهار داشت: مهم‌ترین شاخصه که می‌توان از برداشت خود در مورد این خدمت گذاری ارائه دهیم، بحث امید و نشاط بوده که در بازدید از فضای شهر قم به‌خوبی وجود دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم افزود: المان‌های نوروزی زیبایی طراحی‌شده و این المان‌ها در کنار اماکن مقدس حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران و دیگر فضاهای قم، بسیار قابل‌توجه است.
وی با بیان اینکه شهرداری قم، شبکه خدمت‌رسانی خوبی را برای زائرین و مجاورین تدارک دیده است عنوان کرد: اطلاع‌رسانی دقیق در ایستگاه‌ها و فضای مجازی در زمینه ارائه این خدمات می‌تواند راهگشای رفع مشکلات در زمینه تسهیلات زائرین و مسافرین و خدمت به شهروندان باشد.
ملایی اذعان کرد: با توجه به این تلاش‌ها به شهرداری و پرسنل در مدیریت شهری خداقوت عرض می‌کنیم و امیدواریم در این مسیر خدمات مضاعفی را شاهد باشیم.
وی سخنان مقام معظم رهبری درباره سیما و منظر شهری را مورد توجه قرار داد و افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای سلامی شهر تهران در دوره چهارم فرمودند هزینه کردن در حوزه سیما و منظر شهری و فضای سبز مانند سرمایه‌گذاری است و این سخنان به این معنا بوده که هر میزان در سیما و منظر شهری بودجه هزینه کنیم، سرمایه‌گذاری بر آرامش و شادی و نشاط و امیدآفرینی مردم به شمار می‌رود.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: تحولات بسیار چشمگیر سیما و منظر شهری در فضای سبز و سطح شهر قم نسبت به سال‌های قبل اتفاق افتاده است و شاخص‌ها و آمار و رتبه‌ها براین مساله اذعان دارند و همه این‌ها یک سرمایه‌گذاری در جهت خدمت به شهروندان است.
به گفته وی، در مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر قم، نگاه‌ها به این خدمات، بحث سرمایه است و هر بودجه‌ای که در این مسیر قرار دهیم سرمایه‌گذاری اجتماعی، مردمی، معنوی و روان‌شناختی به شمار می‌رود.
ملایی با تأکید بر اینکه اولویت شورای اسلامی شهر قم در حوزه سیما و منظر و فضای سبز، هویت انقلابی و اسلامی قم است، اظهار داشت: قم، مرکز فقاهت و خاستگاه انقلاب و ام‌القرای شیعه و حرم اهل‌بیت(ع) و دارای بافت اصیل و سنتی است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: اولویت دیگر از نظر سیما و منظر شهری و فضای سبز قم، امیدآفرینی و نشاط است، همچنین توجه به گفتمان‌های رهبری در زیباسازی و منظر شهری است و باید به موضوعاتی چون جمعیت و فرزندآوری و خانواده و جایگاه مادر به‌عنوان اولویت‌ها توجه داشت.
وی عنوان کرد: از دیگر اولویت‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم، توجه به توسعه مشارکت‌هاست؛ یعنی پای کار آوردن افراد و هنرمندان و گروه‌های مردمی در مدیریت شهری ازجمله این اولویت‌هاست.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcgxt9q.ak9qy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما