تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۲۵
کد مطلب : 11419
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم:

امکان پذیرش اسکان ۵۰ هزار مسافر نوروزی در قم مهیا شده‌است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: امکان پذیرش اسکان رسمی برای ۵۰ هزار نفر در ایام تعطیلات نوروز در این استان مهیا شده که شامل هتل‌ها و مکان‌های ارزان قیمت می‌شود.
امکان پذیرش اسکان ۵۰ هزار مسافر نوروزی در قم مهیا شده‌است
 علیرضا ارجمندی روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی در گفت وگو با خبرنگاران پایگاه خبری تحلیلی قم فوریاظهار داشت: قم در مسیر مواصلاتی ۱۷ استان کشور است و قطعا در تعطیلات پیش رو مسافران زیادی وارد این استان می‌شوند و باید امکان اسکان آن‌ها فراهم شود، از این رو در حوزه اسکان ۱۴ هزار تخت رسمی از هتل،‌هتل آپارتمان‌ها و خانه‌های مسافر که زیر نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است ظرفیت اسکان مسافران نوروزی را دارند.
وی بیان کرد: همه دستگاه‌های مرتبط با اسکان مانند آموزش و پرورش،‌شهرداری،‌سازمان تبلیغات اسلامی،تکایا و مساجد،‌حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و نیز اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل اوقاف ظرفیت های اسکان دیگری را در نوروز ۱۴۰۲ در قم فراهم کرده‌اند.
وی ادامه داد: ۴۳ هتل ، ۲۴ هتل آپارتمان،‌۸۳ مهمانپذیر و ۱۷۰ خانه مسافر که از میراث فرهنگی و گردشگری مجوز گرفته‌اند در قم پذیرای مسافران نوروزی خواهند بود.
ارجمندی گفت:‌ شهرداری سه‌هزار و ۵۰۰ مکان برای نصب چادر در قم مهیا کرده‌است که امکان اسکان ۲۸ هزار نفر در این مکان ها وجود دارد.
وی افزود: آموزش و پرورش استان قم نیز ۳۰۰ کلاس با ظرفیت اسکان ۱۵ هزار نفر را مهیای پذیرایی از مسافران نوروزی نموده‌است.
ارجمندی گفت: سه دفتر اطلاع رسانی برای مسافران نوروزی جهت مطلع شدن از مکان‌های اسکان در فرمانداری قم،‌جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه (س) ایجاد شده‌است.
وی افزود: از ۲۳ اسفندماه تا روز ۲۸ اسفند ماه ۴۶ هزار و ۹۲۸ نفر در اماکن رسمی اقامتی در قم اسکان یافته‌اند و در مورد نظارت بر اماکن گردشگری نیز از ایام نیمه شعبان امسال تا ۲۶ اسفندماه در چارچوب ۳۹۵ مورد بازرسی ،‌۱۰۰ مورد تذکر کتبی صادر شده‌است.
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcf1jdy.w6dyyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما