تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : 11370
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب قم تنها دانشگاه ادیان جهان است که همه ادیان جهان را بررسی می‌کند البته در دنیا دانشگاه‌هایی وجود دارد که تنها یکی از ادیان را بررسی می‌کند اما دانشگاه ادیان و مذاهب قم همه ادیان را بررسی می‌کند.
تنها دانشگاه ادیان و مذاهب جهان، در قم است/ قم ظرفیت ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی را دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن نواب ظهر امروز در نشست خبری که در سالن امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه ادیان و مذاهب قم تنها دانشگاه ادیان جهان است که همه ادیان جهان را بررسی می‌کند البته در دنیا دانشگاه‌هایی وجود دارد که تنها یکی از ادیان را بررسی می‌کنند؛ اما دانشگاه ادیان و مذاهب قم همه ادیان را بررسی می‌کند.

وی بیان داشت: یکی از بخش‌های اصلی کار بین‌المللی و گفتگو است و باید همواره در سفر باشیم در طول دو ماه گذشته به ۱۲ کشور سفر کردم که سفرهای ما همگی ساده و بدون هزینه‌های دولتی و بدون حق مأموریت است و ارتباط زیادی با همه دانشگاه‌های دنیا برقرار کردیم در دیداری که با پاپ داشتم در خصوص ارتباطات دانشگاهی صحبت شد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب خاطرنشان کرد: ارتباطات بین‌المللی در دانشگاه‌های ایران کم است و باید گسترش پیدا کند و در سازمان‌های مختلف باید عضو شویم دیپلماسی عمومی تأثیر بسیار زیادی در نوع نگاه خارجی‌ها نسبت به کشورمان دارد.
نواب با اشاره به اینکه از مذاهب مختلف اسلامی در دانشگاه ادیان و مذاهب دانشجو در حال تحصیل هستند، ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب یک دانشگاه غیردولتی است و از ۱۵ هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که ۸۵ درصد خارجی آنها خارجی و  ۱۵ درصد ایرانی هستند، همچنین ۵ هزار نفر در مقطع فوق‌لیسانس و ۷۰۰ نفر در مقطع دکتری از دانشگاه ادیان و مذاهب فارغ‌التحصیل شدند.

وی عنوان داشت: از ۳۰ ملیت  در ۲۷ رشته در مقاطع مختلف در دانشگاه حضور دارند، درگذشته برخی از اساتید دانشگاه از ادیان مختلف بودند؛ اما اکنون اساتید ما در ادیان مختلف بسیار ماهر و متبحر شدند.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد:  2 هزار و 500  استاد در حال تدریس در دانشگاه ادیان و مذاهب هستند که در این میان بخش خصوصی‌بودن ما و عدم وابستگی به دولت باعث شده بهتر بتوانیم امور را پیش ببریم.
وی افزود: تنها دانشکده مطالعات زنان ایران در دانشگاه ادیان و مذاهب ۱۰ سال تأسیس شده است، زنان نور چشم جامعه هستند‌ زنان باید با حقوق خود آشنا شوند در ۷۰۰ سفری که به دنیا داشتم متوجه شدم زن در هیچ کجای دنیا به حقوق خودش نرسیده است.
نواب اضافه کرد: ایران ظرفیت یک میلیون دانشجوی خارجی و قم ظرفیت ۱۰۰ هزار نفر را دارد که باعث رونق اقتصادی شهر و کشور هم می‌شود.  

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcbgfb8.rhb8zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما