تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۴
کد مطلب : 11365
در بیانیه هیئت‌داوران دومین جشنواره رسانه‌ای "شهر ما" مطرح شد؛

خبرنگاران و عکاسان قمی دغدغه مند مسائل شهری هستند

آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره شهر ما نشان می‌دهد در شهر قم خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، عکاسان و اصحاب رسانه نسبت به مسائل مبتلابه شهری دغدغه‌مند بوده و برای روشن ساختن نقاط مبهم و مغفول عملکرد مدیریت شهری تلاش می‌کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری بیانیه هیئت‌داوران دومین جشنواره رسانه‌ای "شهر ما" ، توسط محمد شاکری از داوران این جشنواره قرائت شد که متن بیانیه این هیئت به شرح زیر است:
مشارکت و برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای باهدف حمایت از تولید محتوای حرفه‌ای و اثرگذار در روزهایی که ظهور و بروز رسانه‌های نوین، جامعه را به عصر انفجار اطلاعاتی کشانده، موضوعی ارزشمند و گامی مثبت برای هدایت آثار تولیدشده در مسیر شکوفایی جامعه است.
در جامعه کنونی و حیطه زندگی شهری نیز به دلیل گستردگی و ارتباط منسجم با مردم، خواه‌ناخواه شهر به‌عنوان عضوی رسمی از اجتماع سهم مهمی در تولیدات رسانه‌های رسمی و نوین دارد. بااین‌همه هدایت تولید محتوا در این حوزه به سمت‌وسوی آثاری که مطالبات مردمی را در قالبی اثربخش و چاره‌جویانه به مجموعه مدیریت شهری انتقال دهد، نیازمند تولید فکر و ایجاد بهانه برای اصحاب محترم رسانه است.
دومین دوره جشنواره رسانه‌ای شهر ما در حالی به پایان رسید که در سراسر کشور رسانه‌های رسمی به دلایل مختلف، در رکودی طولانی به سر می‌برند. در این میان آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره شهر ما نشان می‌دهد در شهر قم خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، عکاسان و اصحاب محترم رسانه نسبت به مسائل مبتلابه شهری دغدغه‌مند بوده و برای روشن ساختن نقاط مبهم و مغفول عملکرد مدیریت شهری تلاش می‌کنند.
هیئت‌داوران دومین جشنواره رسانه‌ای شهر ما به‌منظور پویایی هر چه بیشتر آثار تولیدشده در حیطه مدیریت شهری چند نکته را به استحضار می‌رساند:
1/ در میان گونه‌های مختلف رسانه‌ای، خبر به دلیل ارتباط زنده با افکار عمومی و پیش‌نیاز دیگر تولیدات رسانه‌ای، از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است. این در حالی است که اصحاب محترم رسانه استان قم می‌بایست نسبت به اهتمام برای تولید و انتشار اخبار مؤثر و حرفه‌ای اهتمام بیشتری داشته باشند.
2/ فراخوان دومین جشنواره رسانه‌ای شهر ما فراخوانی با مجموعه موضوعات گسترده بود که جنبه‌های مختلف زندگی شهری را در برمی‌گرفت. بااین‌همه آثار ارسال‌شده به دبیرخانه جشنواره در محورهایی خاص و سوژه‌هایی بعضاً تکراری تنظیم‌شده بود که این نشان می‌دهد تولید محتوا در حیطه مدیریت شهری نیاز به به‌روزرسانی و گردش سوژه‌ها و تعمق بیشتر در حیطه مسائل و چالش‌های زندگی شهری دارد.
3/تولید محتوای تصویری و تک عکس در حیطه مدیریت شهری به‌این‌علت که با مفاهیم ملموس و روزانه زندگی شهروندان در ارتباط است، می‌تواند یکی از اثربخش‌ترین شیوه‌های تولید محتوا در این رابطه باشد. موضوعی که اصحاب رسانه فرهیخته استان قم بیش‌ازپیش باید نسبت به آن توجه و اهتمام ورزند.
4/تولید مستند رسانه‌ای به‌عنوان قالبی ارزشمند در تولید محتوا که با مقتضیات زمان و مصرف رسانه‌ای شهروندان همخوانی بسیاری دارد، نیازمند نگاه تخصصی است. درواقع پایه و اساس مستند رسانه‌ای تحقیق و پژوهش است که در بسیاری از آثار تولیدشده این موضوع چندان در نظر گرفته نمی‌شود.
5/ فعالیت در زمینه‌ها و قالب‌های جدید اطلاع‌رسانی نظیر اطلاع‌نگاشت‌ها و داده‌نماها نیز از نکات مغفول در بین اهالی رسانه است که توجه و اهتمام بیشتر به آن می‌تواند منجر به اثرگذاری بیشتر و جذب مخاطب شود.
در پایان ضمن تقدیر از مجموعه شهرداری قم بابت اجرای دو دوره جشنواره رسانه‌ای شهر ما، امیدواریم شاهد تداوم این حرکت با در نظر گرفتن سیر صعودی و به‌منظور پیشرفت و اعتلای ظرفیت‌های رسانه‌ای باشیم.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcftmdy.w6dyvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما