تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : 11350
نرم افزار همراه و اندرویدی نور الجنان که از جدیدترین محصولات مرکز نور با موضوع دعا و زیارت است که در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان رونمایی شد.
نرم افزار همراه نور الجنان رونمایی شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حجت الاسلام تقی آسمانی ظهر امروز در نشست خبری رونمایی از نرم افزار همراه "نور الجنان" که در سالن جلسات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی برگزار شد، با اشاره اینکه مرکز نور چندین سال است که وارد تولید نرم افزار شده است، اظهار داشت: طبق خواسته کاربران در نرم افزار های قرآنی ، نرم افزار مفاتیح الجنان هم تولید شد.
وی ادامه داد: نسخه نرم افزار نور الجنان در سال 82 به صورت دستکتاپ تولید شده است البته از سال 1378 پژوهش های لازم شروع و در سال های بعد تولید و رونمایی شد. همچنین در سال 1392 هم این نرم افزار دسکتاپی به روز رسانی شده است.
مدیر گروه قرآن و اخلاق و دعا و لغت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با اشاره به دسته بندی های این نرم افزار، اظهار داشت: این نرم افزار به چهار دسته بندی تقسیم شده است.
وی ادامه داد: محتوای همان نرم افزار مرتب سازی و فهرست بندی های لازم انجام شد چون بستر فضا تغییر می کند و از نرم افزار رو میزی به نرم افزار اندروید تبدیل شده است.
حجت الاسلام آسمانی بیان کرد: پژوهش های لازم در زمینه محتواهایی که در اختیار داشتیم انجام و نواقص آن برطرف شد و امروز نرم افزار همراه نور الجنان رونمایی می شود، اقدامات روی این نرم افزار صورت گرفت و نواقص برطرف و سبب برجسته شدن این نرم افزار در میان نرم افزارهای مشابهه شده است.
وی عنوان کرد: در پیشینه کار نرم افزارهای مختلفی را مشاهده کرده و هرکدام دارای نواقصی بودند و نرم افزاری که امروز ارائه می شود تکمیل شده بقیه نرم افزارها است.
مدیر گروه قرآن و اخلاق و دعا و لغت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با اشاره به ویژگی های نرم افزار همراه نور الجنان تصریح کرد: فهرستی از مفاتیج استخراج شده است، مفاتیحی که توسط شیخ عباس قمی نوشته شده و با اقبال عمومی توسط شیعیان روبرو است، این کتاب چهارمین کتاب معرفتی شیعه بلکه دومین کتاب است چون بعد از قرآن مفاتیح در همه منازل وجود دارد.
وی ادامه داد: فهرستی که مفاتیح دارد به صورت تفصیلی در این نرم افزار ارائه شده وهمچنین متن دعا به همراه صوت و ترجمه در این نسخه آمده و فهرست این نرم افزار بر اساس دعا و زیارت و اعمال و همچنین نمازها دسته بندی شده است.
حجت الاسلام آسمانی با اشاره به بخش نماز و زیارت نامه نرم افزار همراه نور الجنان گفت: نمازهای مستحبی از رسول خدا تا امام زمان(عج) و همچنین جعفر طیار و نمازهای روزهای خاص در این نرم افزار آمده و در بخش زیارت نامه نیز زیارت معصومین به صورت کامل فهرست مخصوصی دارد.
وی گفت: یکی از ویژگی های مهم و کاربردی نرم افزار همراه نورالجنان سه زبانه بودن آن است و محتوا نیز به سه زبان است، اگر زبان برنامه به عربی تبدیل شود نوشته های فارسی شیخ عباس قمی در مفاتیح نیز به صورت عربی در دسترس است و وقتی که زبان به انگلیسی تبدیل شود نوشته های شیخ عباس  قمی به صورت انگلیسی در اختیار مخاطب خواهد بود.
مدیر گروه قرآن و اخلاق و دعا و لغت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ادامه داد: در قسمت جستجوی نرم افزار نور الجنان همه فهرست و دعاها وارد شده است و می توان عنوان و محتوا را جستجو کرد و به نتیجه دسترسی پیدا کرد، اگر بخشی از دعا وارد جستجوی نرم افزار شود به راحتی دعا در اختیار خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: این نرم افزار پژوهشی نیست بلکه برای عموم جامعه قابل استفاده است ودر بخش تقویم آن اعمال روزها به صورت کامل آمده  و بخش ذکر های این نرم افزار نیز اذکار به صورت جامع دسته بندی شده است.
حجت الاسلام آسمانی خاطر نشان کرد: در بخشی از این نرم افزار سفرهای زیارتی و مراجعات به حرم مورد توجه قرار گرفته و امکانات فنی از جمله اعلانات  اعمال و مناسبت ها به مخاطب ارائه می شود، اندازه قلم و نوع آن قابل تغییر است و می توان خط را تغییر داد و همچنین می توان ترجمه را اضافه و یا فقط به صورت متن باشد.


انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcjytev.uqevizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما