تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۰
کد مطلب : 11307
استاندار قم گفت: تاکنون قرارداد ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با پیمانکاران در سایت ۵۶۰ هکتاری منعقد شده‌است و طی ماه‌های آینده سایر متقاضیان این طرح به پیمانکاران متصل خواهند شد.
قرارداد احداث ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با پیمانکاران در قم منعقد شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری از اداره‌کل راه و شهرسازی قم، سید محمد تقی شاهچراغی در بازدید میدانی از طرح‌های نهضت ملی مسکن و سایت ۵۶۰ هکتاری در خصوص آخرین وضعیت این طرح در استان، بیان داشت: در مجموع بیش از ۷۰ هزار واحد مسکونی در قم باید احداث شود که بالغ بر ۳۰ هزار واحد در سایت ۵۶۰ هکتاری و مابقی آن در اراضی پیرامون شهر قم و سایر شهرهای استان به صورت ویلایی ساخته می‌شود.
وی افزود: براساس برنامه استان، نیمی از واحدهای مسکونی به شکل آپارتمانی و بلندمرتبه سازی در پردیسان و ۵۰ درصد دیگر به صورت ویلایی در سایر اراضی پیرامونی شهر ساخته می شود.
استاندار قم گفت: ساخت منازل و خانه‌های ویلایی طرح نهضت ملی با شناسایی و معرفی اراضی از اوایل سال آینده شروع خواهد شد.
وی به تحویل ۵۳۲ واحد مسکونی در سالجاری اشاره کرد و توضیح داد: در سال آتی نیز براساس زمانبندی شروع و پایان طرح‌ها، هر سه ماه یک بار واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان تحویل داده می‌شود.
شاهچراغی در پایان به ورود شرکت‌های تعاونی در این طرح اشاره کرد و گفت: برای ورود تعاونی‌های خوشنام و دارای صلاحیت و کارنامه کاری با کیفیت، مانعی وجود ندارد و این شرکت‌ها پس از ارزیابی های کیفی می‌توانند برای ساخت واحدهای مسکونی به این طرح وارد شوند.
گفتنی است مقدمات اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان قم با الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری به محدوده شهر از ابتدای شهریور ماه سال جاری آغاز و نقشه‌های ساختمانی این طرح در قالب ۱۵ محله آماده گردید.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcbzfb8.rhb8gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما

نظرات شما
زهرا
بابا توروخدا زودتر تحویل بدید ۵۶۰ هکتاری رو دیگ نمیتونیم تو مستاجر دوام بیاریم