تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۶
کد مطلب : 11296
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: 250 ماشین در ایام نیمه شعبان در جهت انتقال زباله به سایت البرز فعال بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید عبدالله میرابراهیمی در گفتگویی در خصوص فعالیت‌های انجام‌شده در نیمه شعبان اظهار داشت: بخشی از خدمات برای قبل از مراسمات بوده که اعم از آمادگی برای ارائه خدمت در محیط شهری است و تلاش شد همکاران در حوزه‌های خدماتی، اجرایی و فرهنگی به‌خوبی برنامه‌ریزی کنند تا بتوانیم میزبانان خوبی برای زائران و نمازگزاران امام زمان(عج) باشیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: همچنین تلاش شد بسیج عمومی در حوزه‌های مرتبط شکل بگیرد و از همه همکاران و تمامی سطوح در جهت خدمت به زائران بهره‌برداری کنیم.
وی با بیان اینکه بالغ‌بر 3 هزار نفر از همکاران به‌عنوان پاکبان و فضای سبز در صحنه حضور داشتند، ابراز کرد: 2500 نفر از آنان به‌عنوان عوامل اجرایی به‌صورت مستقیم فعالیت داشتند و 500 نفر نیز در حوزه تفکیک زباله و دیگر بخش‌ها به خدمت مشغول شدند.
میرابراهیمی عنوان کرد: در زمینه تجهیزات نیز در کل این ایام، امکانات خوبی را در حوزه مدیریت شهری قرار دادیم و250 ماشین نیز برای جمع‌آوری پسماندها و انتقال آن‌ها به سایت البرز مورداستفاده قرار گرفت.
به گفته وی، بخش مهمی از پسماندها در این ایام شامل پسماندهای خشک بوده که جداگانه جمع‌آوری شدند تا بتوانیم با فعالیت مؤثر و خطوط پردازش به‌خوبی بازچرخش داشته باشیم و به‌عنوان منابع اصلی به چرخه صنعت و اقتصاد بازگردانیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با تأکید بر اینکه خطوط پردازش به‌طور کامل در این ایام روزانه بالغ‌بر 10 ساعت فعال بوده تا با توجه به افزایش پسماند در این ایام بتواند نیاز مدیریت شهری را پاسخگو باشد، گفت: حدود 250 دستگاه از ماشین‌آلات که 200 ماشین برای جمع‌آوری پسماندهای تر و 50 دستگاه ویژه پسماندهای خشک بود، در بلوار پیامبر اعظم(ص) و پارک‌سوارهای 16گانه و اطراف مسجد مقدس جمکران مستقر شده بودند.
وی با اشاره به اینکه یک بخش از فعالیت‌ها نیز اجرایی بوده و در کنار آن بخش‌های فرهنگی و آموزشی نیز فعال بوده است، اذعان کرد: حضور زائران و شهروندان فرصتی مناسب در جهت فرهنگ‌سازی و گفتمان زیست‌محیطی بود.
میرابراهیمی ادامه داد: در این راستا در اطراف مسجد مقدس جمکران و موکب‌های فعال، غرفه و استیجی در بلوار پیامبر(ص) داشتیم که نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود در حوزه زیست‌محیطی و پسماند و هزینه‌های مدیریت شهری در حوزه تفکیک و اهمیت تفکیک زباله و را بازگو کنیم.
وی با تأکید بر اینکه قم، تنها کلان‌شهر در زمینه پردازش تمامی پسماندها در سطح کشور است و دفع مستقیم زباله نداریم و روزانه 120 تن کود پسماند در قم تولید می‌شود، گفت: در سال جاری با ایجاد پویش میهمان داریم، تبلیغات محیطی و نصب بنرهای مختلفی را در مسیر مسجد مقدس جمکران داشتیم و به موکب‌ها و شهروندان یادآوری می‌کردیم حریم مسجد مقدس جمکران را پاکیزه نگاه داریم تا خادمانی برای مسجد مقدس جمکران باشیم.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdciqraz.t1az32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما