تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۸
کد مطلب : 11262
معاون استاندار قم با اشاره به فعالیت کمیته‌های مختلف ستاد تسهيلات استان گفت: شهرداری قم در عرصه‌های مختلف میزبانی از زائران نیمه شعبان به خوبی ورود کرده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید مهدی قریشی با اشاره به حضور سیل عظیم زائران در ایام نیمه شعبان در قم اظهار داشت: حضور گسترده عاشقان حضرت ولی‌عصر(عج) در نیمه شعبان امسال همه را شگفت‌زده کرده است. زائران فارغ از هر رنگ و نژاد و قبیله در این مسیر وارد شده و ما افتخار می‌کنیم که میزبان این حرکت عظیم هستیم.  
وی ادامه داد: هر ساله ستاد تسهیلات زائرین نیمه شعبان در استانداری قم با محوریت  12 کمیته تشکیل شده و از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی و زمینه‌سازی برای برگزاری بهتر این مراسم بزرگ را آغاز می‌کند.  
رئیس کمیته پشتیبانی و هماهنگی ادارات ستاد تسهیلات زائرین استان قم خاطرنشان کرد: بهداشت، حمل و نقل، پشتیبانی، اسکان، امنیت و ... از موضوعاتی است که به صورت تخصصی دراین کمیته‌ها پیگیری می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت های کمیته پشتیبانی در ستاد تسهیلات زائرین ابراز داشت: یکی از اقدامات مهم ما بسیج دستگاه‌های اجرایی برای هم افزایی و به‌کارگیری تمام امکانات در این ایام است.  
معاون استانداری قم با اشاره به اینکه دستگاه های مختلف در موضوعات مرتبط پای کار آمدند گفت:شهرداری قم در تمام عرصه ها بسیار خوب ورود کرده است. همچنین در حیطه حمل و نقل از طریق سازمان‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی خدمات خوبی به زائران ارائه شده است.  
وی با اشاره به فعالیت کمیته مردمی ذیل این ستاد افزود: موکب‌هایی که در مسیر بلوار پیامبر اعظم برپا شد همه مردمی هستند و دستگاههای دولتی خدمت‌رسانی به خادمان زائران و پشتیبانی را انجام می‌دهند.  
قریشی با اشاره به آمادگی ستاد تسهیلات زائرین پس از ایام نیمه شعبان برای خدمت رسانی نوروزی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های شهر مقدس قم این است که در طول سال مناسبت های مختلفی دارد و ستاد تسهیلات زائرین نیز در تمام طول سال فعال است و در مناسبت‌ها این فعالیت بیشتر می‌شود.  
وی گفت: بسیاری از خدمات باید به صورت زیرساختی دائمی شده و به نحوی فراهم شود که در تمام طول سال قابل استفاده باشد که اقداماتی مانند دائمی کردن برق‌رسانی در بلوار پیامبر اعظم(ص) و ایجاد پارکینگ‌های دائمی از این قبیل امور است.  
رئیس کمیته پشتیبانی و هماهنگی ادارات ستاد تسهیلات زائرین استان قم با اشاره به اینکه یکی از کمیته‌های زیرمجموعه ستاد تسهیلات زائرین استان قم، کمیته نظارت و ارزیابی است خاطرنشان کرد: کار اصلی این کمیته ارزیابی و آسیب‌شناسی خدمات است تا برای سال بعد جبران شود.  
وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار برای میزبانی نیمه شعبان در قم از ظرفیت‌های ملی استفاده کرده وستاد ملی نیمه شعبان را تشکیل دادیم. همچنین تقویت کمیته مردمی و واسپاری به امور به مردم از دیگر سیاست‌های ستاد تسهیلات است.  
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcb55b8.rhb80piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما