تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۲۹
کد مطلب : 11142
مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: چهار موزه این استان برای بازدید گردشگران نوروز ۱۴۰۲ آماده است و هموطنان می توانند از آن ها بازدید کنند.
چهار موزه استان قم آماده بازدید گردشگران نوروز ۱۴۰۲ است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علیرضا ارجمندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موزه ها یکی از ظرفیت های بزرگ قم برای جذب گردشگران به این استان هستند.
وی موزه دین و دنیا،‌ موزه مردم شناسی در خانه تاریخی زند،‌ موزه آثار مراجع تقلید و موزه حرم حضرت معصومه(س) را چهار موزه ای عنوان کرد که در ایام نوروز پیش رو پذیرای علاقه مندان خواهند بود.
وی بیان کرد: موزه فاطمی در میدان آستانه جنب درب یک حرم مطهر، موزه آثار مراجع تقلید در مقابل بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره)، موزه مردم‌شناسی زند در محله چهارمردان و موزه دین و دنیا در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۸پذیرای بازدیدکنندکان است.
وی با اشاره به دیگر برنامه های نوروزی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: بنرهای راهنمای اماکن گردشگری و خوشامدگویی به گردشگران در ایام نوروز مردم را به سمت اماکن گردشگری قم راهنمایی می کند و در این ایام بازدید رایگان تورهای گردشگری با عنوان «نوروز به یاد ماندنی» را خواهیم داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: مجموعه‌های تاریخی ملاصدرا در شهرستان کهک و گنبد سبز در بلوار شهید روحانی قم نیز در نوروز پیش رو پذیرای حضور هموطنان خواهد بود.
وی برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و مشاغل خانگی، نورافشانی در شب نیمه شعبان، برپایی سفره هفت‌سین و اجرای برنامه‌های طنز عمو قلی با حضور طنزپردازان استان را از دیگر ویژه برنامه‌های نوروزی استان قم برشمرد.
ارجمندی عنوان کرد: نوروزگاه پس از سه سال محدودیت‌های کرونایی، در نوروز ۱۴۰۲ با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به میزبانی مجموعه تاریخی گنبد سبز، خانه تاریخی ملاصدرا و با برپایی سیاه‌چادر عشایر در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی استان برگزار می‌شود.
وی افزود: برپایی سیاه چادر عشایر برای نخستین بار در نوروزگاه استان گامی در جهت معرفی آداب و سنن و فروش محصولات دامی و هنرهای سنتی عشایر استان قم خواهد بود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcirzaz.t1az52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما