تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۴
کد مطلب : 11127
مدیرکل اقتصادی و دارایی استان قم گفت: براساس هدف‌گذاری صورت گرفته، سرمایه حاصل از اجرای طرح مولد سازی در قم همچون سایر استان‌های کشور تنها برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام به‌کار گرفته می‌شود و از آن برای پرداخت هزینه‌های جاری همچون حقوق و مزایا استفاده نخواهد شد.
طرح مولد سازی در قم چگونه انجام می شود؟
مهدی فراهانی، در گفت وگو با پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، با ذکر این مطلب که ۱۲ ملک راکد دولتی به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان در این استان شناسایی و مجوز فروش آن گرفته شده که کارهای اجرایی آن به زودی انجام می‌شود، گفت: طرح مولدسازی که آیین‌نامه اجرایی آن ابلاغ شده‌ از سازوکارهای کارشناسی برای اجرای مطلوب بهره‌مند است، در این طرح راهکارهای مختلف و متنوعی پیش‌بینی شده‌است تا اموال راکد و منجد دستگاه‌های دولتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و پرداخت بدهی به پیمانکاران مورد استفاده قرار گیرد.
وی ادامه داد: این طرح در راستای منافع مردم و بیت المال است و با سازوکارهای تامین مالی که در آن لحاظ شده‌است می‌تواند بسیاری از دغدغه‌ها پیرامون ناتمام ماندن طرح‌های عمرانی،‌ خدماتی، آموزشی و دیگر طرح‌های مورد استفاده اقشار مختلف مردم را برطرف کند.
فراهانی با تاکید بر اینکه طرح مولدسازی تنها برای اموال و املاک منجمد و راکد دولتی است و در سایر موارد اجرا نمی‌شود، گفت: در این طرح روش‌های مختلف تامین مالی همچون فروش، تهاتر، ارائه در بورس و شیوه‌های مختلف دیگر برای تبدیل سرمایه‌های راکد دولتی به سرمایه‌های مولد پیش‌بینی‌ شده‌است.
وی افزود: تمامی مراحل اجرای این طرح به صورت شفاف و به عبارتی در اتاق شیشه‌ای، در مقابل دیدگان مردم خواهد بود و بستری فراهم شده تا مدیرانی که در اجرای موفق این طرح همکاری می‌کنند دغدغه‌ای نسبت به مسائل قضایی پیرامون آن نداشته باشند.
وی ادامه داد: سامانه‌های نظارتی لازم را برای شناسایی اموال راکد و منجمد دولتی در استان قم در اختیار داریم، همچنین مردم نیز به عنوان بهترین ناظر در کنار ما هستند و وجود این اموال و املاک را از طریق روش‌های پیش‌بینی شده ، اطلاع می‌دهند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcbz8b8.rhb85piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما