تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : 11067
مدیرکل انتقال خون قم از افزایش ۸.۲ درصدی اهدای خون در این استان از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.
اهدای خون در قم ۸.۲ درصد افزایش یافت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهدی پهلوانی ستوده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بازه زمانی سال گذشته ۳۳ هزار و ۴۲۵ نفر در قم موفق به اهدای خون شدند که این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۳۶ هزار و ۴۳۴ نفر رسید.
وی بیان کرد: تعداد کل مراجعان برای اهدای خون نیز امسال ۷.۲ درصد افزایش داشت به طوری که در سال گذشته از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان بهمن این سال، ۴۱ هزار و ۱۵۴ نفر و در همین بازه امسال ۴۴ هزار و ۳۳۳ نفر مراجعه کننده داشته ایم.
وی ابراز داشت: تعداد اهداکنندگان مستمر خون نیز در سال جاری ۱.۴ درصد افزایش داشت و ۲۲ هزار و ۷۵۰ تن از اهداکنندگان مستمر موفق به اهدای خون شدند.
مدیرکل انتقال خون استان قم اظهار داشت: امسال و تا پایان بهمن ماه، ۵۳ هزار و ۲۳۳ واحد خون و فرآورده های خونی به بیمارستان ها ارسال شده است.
وی ادامه داد: ۹ هزار و ۵۸۴ واحد خون نیز امسال به شبکه خون رسانی کشور در تهران ارسال شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به ورود به ایام پایانی سال و درگیر شدن خانواده ها برای آمادگی نوروز ۱۴۰۲، هر سال کاهش تعداد مراجعات را در این ایام شاهد هستیم که امید است اهداکنندگان خون این نیت انسان دوستانه خود را در تمامی ایام سال مدنظر داشته باشند.
شهر قم دو مرکز اهدای خون در میدان روح الله و بلوار ۱۵ خرداد دارد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcef78z.jh8zpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما