تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۵
کد مطلب : 11028
سپس لایحه اخذ واگذاری 1000 مترمربع زمین به متولیان موقوفه مسجد صاحب‌الامر (عج) نیز موردبررسی قرار گرفت و اعضای شورا نظرات خود را در خصوص این لایحه مطرح کردند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محسن محرری این موقوفه را خاص دانست و اضافه کرد: بر اساس این توافقنامه قرار است 1000 مترمربع آزاد و به تولیت مسجد واگذار شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم نیز لایحه اخذ مجوز  پرداخت هزینه‌های مربوط به پست برق نواب (فاز نخست پروژه خط یک مترو) را مطرح و تأکید کرد: یکی از نیازهای راه‌اندازی مترو، تأمین برق است که تأمین آن از دو مسیر، راه‌اندازی پست برق جدید و استفاده از مازاد برق مونوریل است.
سید محمدحسین دهناد خاطرنشان کرد: این هزینه در آینده توسط دولت به شهرداری بازگردانده می‌شود.
مجید اخوان نیز تأکید کرد: شهرداری علی‌الحساب این هزینه را پرداخت می‌کند و تأمین منابع آن از دولت خواهد بود.  
سپس رئیس شورای اسلامی شهر قم لایحه  معرفی ناظرین شورای اسلامی شهر در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات را مطرح کرد و گفت: سازمان فناوری اطلاعات نیز مانند سایر سازمان‌ها باید ریز نظر ناظران شورا کارهای خود را پیگیری کند.
سپس سید محمدحسین دهناد و معصومه آمره به‌عنوان ناظران شورا در سازمان فناوری اطلاعات معرفی شدند.
در پایان جلسه نیز لایحه نام‌گذاری 36 معبر به نام شهدا مطرح شد و سید مجید سبحانی ثابت رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ابراز کرد: اولویت نام‌گذاری‌ها برای خانواده‌‎هایی بوده که سه شهید و یا بیشتر دارند.
مجید اخوان نیز با تأکید بر نام‌گذاری معابر به نام شهدا اظهار داشت: بهتر است نام معابر تازه ساخته‌شده را به نام شهدا نام‌گذاری کنیم تا نام شهید به کار رفته و تثبیت شود، چراکه در خیابان‌های قدیمی مردم کوچه‌ها و خیابان‌ها را با نام قدیم آن می‌شناسند.
نرجس نیازمند عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر نیز با تأیید نظر مجید اخوان بیان کرد: نباید اجازه بدهیم نام شهید تنها روی تابلو خیابان بوده و به فراموشی سپرده شود زیرا مردم خیابان‌ها و کوچه‌ها را با نام قدیم آن به یاد دارند، مانند خیابان شهدا که هنوز به نام صفاییه به کار می‌رود.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcbwgb8.rhb85piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما