تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : 11027
مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه ۴۸ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۹۱ دلار انواع کالا به وزن ۳۷ هزار و ۳۹۲ تُن در قالب ۳۹۵ اظهارنامه از گمرکات منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم به کشورهای مختلف جهان صادر شده‌است.
۴۸ میلیون دلار کالا از گمرکات منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان صادر شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری اسفندیار دریکوندی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان داشت: گمرکات منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نقش بسیار مهمی در توسعه صادرات استان دارد و بسیاری از فعالان اقتصادی از طریق این گمرک نسبت به واردات و صادرات کالاهای مورد نظر خود، اقدام می‌کنند.
وی افزود: تلاش گمرکات استان همواره افزایش حجم فعالیت‌های تجاری در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان است به خصوص این که گمرکات این منطقه در زمینه تجارت برخی از کالاها همچون خودرو به صورت تخصصی فعالیت می‌کند و عملکرد قابل قبولی در این بخش دارد.
وی ادامه داد: درآمد کل گمرکات منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نیز از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان بود که نشان می‌دهد فعالیت‌های تجاری در این منطقه روند مناسبی دارد و سرمایه ‌گذاران از ظرفیت‌های اقتصادی آن به خوبی استفاده می‌کنند.
دریکوندی گفت: گمرکات استان قم برای توسعه فعالیت‌های تجاری در گمرک منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان همکاری خوبی با مسئولان این منطقه و شرکت‌های فعال در آن دارد و امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته هرچه زودتر طرح اتصال این منطقه به راه‌آهن سراسری به بهره‌برداری برسد.
وی تاکید کرد: حضور سرمایه‌گذاران خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بستر مناسبی را برای توسعه فعالیت‌های تجاری در استان ایجاد کرده‌است چرا که آنان از نزدیک با توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی فعال در منطقه آشنا می‌شوند و زمینه برای همکاری‌های بین‌المللی در تولید و صادرات محصولات فراهم می‌آید.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری شهر قم، به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdca0wn6.49n6u15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما