تاریخ انتشار :جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب : 10994
خطیب جمعه قم گفت:‌ مردم با حضور باشکوه در راهپیمایی دشمن شکن ۲۲ بهمن بار دیگر اتحاد ملی را به نمایش گذاشته و توطئه دشمنان اسلام را خنثی خواهند کرد.
مردم با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن اتحاد ملی را به نمایش خواهند گذاشت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری آیت‌الله سیدمحمدسعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به هراس دشمنان از این راهپیمایی با عظمت افزود: ‌امسال به توفیق الهی ۲۲ بهمن مظهر حضور مردم، عزت و وحدت آنان ، اعتماد متقابل بین مردم و نظام خواهد بود و این پیام را به دشمنان می‌رساند که تلاش آن‌ها برای از بین بردن اتحاد ملی بی‌نتیجه است.
وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی امروز در برابر توطئه‌های استکبار جهانی استوار ایستاده و برای ساختن تمدن نوین اسلامی پیش می‌رود.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: دهه فجر آغاز انقلاب تمدنی و حیات طیبه و زمینه‌ساز دولت کریمه حضرت مهدی(عج) است و راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانه عدالت‌گستری، ایستادگی ،مقاومت، وحدت، عزت، کرامت، اقتدار، عزم، استقلال‌خواهی و شعار نه شرقی نه غربی و آزادی ملت ایران است.
وی اضافه کرد: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانه ایمان، عمل به فریضه عبادی و سیاسی، جهاد، حضور درصحنه، دفاع از ولایت و تجدید میثاق با آرمان‌های شهداست و این حضور مقتدرانه توطئه‌های پیچیده و ترکیبی دشمنان را از بین می‌برد.
امام‌جمعه قم افزود: دشمنان بدانند نمی‌توانند مردم را از نظام و از یکدیگر جدا کرده و یا گروه‌های مختلف ملت را به جنگ با یکدیگر وادار کنند؛ هدف دشمنان ایجاد اختلاف، بی‌اعتمادی و به‌زانو درآوردن نظام اسلامی است و ۴۴ سال است که در این راستا تلاش می‌کند و این بار نیز این آرزو را به گور خواهند برد.
سعیدی تصریح کرد: انقلاب اسلامی مرزهای فکری و علمی را درنوردیده و در عرصه بین‌الملل به‌مثابه یک ابرقدرت در برابر نظام‌های سکولاریسم، لیبرالیسم و سرمایه‌داری پیش می‌رود و الهام‌بخش و نجات‌بخش برای انسان معاصر است و آماده پایه‌ریزی تمدن نوین اسلامی بر اساس اخلاق، معنویت و عدالت‌خواهی است.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: جمهوری اسلامی در مرحله پیچ حساس تاریخی قرارگرفته و با عبور از این پیچ‌وخم‌ها، آینده ملت روشن است و این انقلاب به ظهور منجی عالم بشریت منتهی خواهد شد.
وی در ادامه عفو گسترده مقام معظم رهبری در خصوص دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: این بخشش جلوه‌ای از دولت کریمه مهدوی بود؛ این عفو عمومی حتی ثبت کیفری نیز برای عفوشدگان در بر نخواهد داشت.
وی افزود:‌ این عفو حکیمانه، پدرانه و در اوج اقتدار نظام سلامی در ترمیم برخی گسل‌ها و ناملایمتی ها حاصل از توطئه دشمنان انجام گرفت.
امام‌جمعه قم همچنین حادثه تلخ زلزله اخیر در سوریه و ترکیه را مورد توجه قرار داد و با ابراز همدردی با داغ‌دیدگان  نسبت به تسریع در کمک‌رسانی‌ها تاکید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود آثار تقوای الهی را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از برکات تقوا حساب‌کشی انسان از نفس خودش است؛ بررسی گذشته عمر انسان، نقش مهمی در امروز و فردای فرد دارد و انسان محاسبه‌گر با این حساب‌کشی از خود درصدد جبران گذشته و استفاده حداکثری از فرصت کوتاه زندگی برمی‌آید.
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcc0oqs.2bqxo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما