تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 10917
رئیس کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر قم گفت: جشن‌های دهه مبارک فجر با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در ۸۸ مسجد این استان برگزار می‌شود.
برگزاری جشن‌های دهه فجر در ۸۸ مسجد استان قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حیدری روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگاران افزود: برگزاری ۴۴ محفل انس با قرآن در قالب کاروان قرآنی انقلاب در ۴۴ مسجد در سطح استان با همکاری اوقاف، سازمان فرهنگی شهرداری و ۴۴ جشن انقلاب در ۴۴ مسجد منتخب با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری که در مجموع در ۸۸ مسجد ترتیب خواهد یافت.
وی تجلیل از ۱۰ مسجد برتر در عرصه فعالیت نوجوانان باهمکاری ستاد اقامه نماز قم، توزیع گسترده بسته های معیشتی با مشارکت بسیج مساجد و محلات،اعطای ۱۵۰ بسته تزئیناتی به مساجد و محلات قم با همکاری شهرداری ، برگزاری همایش بزرگ کادر نوجوانان دهه هشتادی و نودی کانون‌های مساجد را از دیگر برنامه های این کمیته برشمرد.
وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های مهدویت و انتظار با همکاری مسجد مقدس جمکران، اعزام مبلغ و سخنران به صورت تخصصی به مساجد با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی، اعزام طلاب از مدارس علمیه به مساجد همجوار توسط حوزه علمیه، برگزاری نمایشگاه و اعزام کارشناس مبارزه با آسیب‌های اجتماعی با همکاری نیروی انتظامی، اجرای سرودهای انقلابی در سطح مساجد و محلات قم ، همچنین اعزام قاری، حافظ، دکلمه خوان، مداح نوجوان از طرف مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر به مساجد از دیگر برنامه های این ایام است.
رئیس کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر استان قم با اشاره به اعزام کارشناس خانواده و مشاور به مناسبت دهه فجر در سطح مساجد با همکاری معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان تصریح کرد: حضور مستبصرین دینی با موضوع جایگاه انقلاب اسلامی در جهان ، دیدار با خانواده معظم شهدا ، مسابقات ورزشی فرزندان انقلاب در چهار رشته فوتبال دستی ، دارت، طناب کشی، تنیس با رویکرد فرزندان انقلاب توسط کانون‌های مساجد و سازمان فرهنگی شهرداری از دیگر برنامه‌ها در دهه فجر است.
وی پوشش خبری برنامه‌های شاخص مساجد توسط صدا و سیمای قم، اعزام ۱۰ گروه سرود از مساجد در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن برای اجرا در غرفه های فرهنگی به همت کانون های مساجد، برپایی غرفه کودک و نوجوان باهمکاری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در مسیر راهپیمایی را از دیگر برنامه‌های این کمیته عنوان کرد.
رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم نیز دراین نشست خبری گفت: دهه فجر نماد وحدت و انسجام مردم است و در برنامه های خود به این مولفه توجه کرده‌ایم.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ذاکری اظهار داشت: یکی از راهبردهای مهم ستاد دهه فجر تقویت وحدت و انسجام‌ ملی و پرهیز از دوگانه سازی های کاذب و مقابله با اقدامات تفرقه افکن است.
وی گفت:‌دهه فجر به عنوان مانور مردمی انقلاب از اهمیت بالایی برخوردار است و تمام ابزارها، عوامل و توانایی های دشمن به این معطوف شده که ملت را نسبت به نظام و انقلاب و دستاوردهای انقلاب مایوس کند.
وی بیان کرد: راهبرد اصلی دشمن به فراموشی بردن روزهای مهم انقلاب است و در این بین ابزار ما در مبارزه با دشمن جهاد تبیین است و رویکرد اصلی ستاد دهه فجر امسال حول محور جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است.
ذاکری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه‌های امسال زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی قم است و این استان در دوران مبارزه علیه طاغوت بیش‌از ۱۰۰ شهید تقدیم کرده‌است که بسیاری از آنان در غربت یاد و خاطره‌ها هستند.
دبیر ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی قم نیز در این گفت وگو خاطرنشان کرد:‌برنامه‌های محوری این ستاد از امروز ۱۲ بهمن شروع شد و اولین برنامه با حضور مردم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)‌ و سپس بیت امام راحل برگزار شد.
حسن مالکی نژاد افزود: فردا ۱۳ بهمن ماه مراسم میهمانی لاله ها در تمامی گلزارهای شهدا ترتیب خواهد یافت.
وی گفت: در شامگاه ۲۱ بهمن ماه طنین انداز شدن نوای الله اکبر در تمام نقاط شهر راس ساعت ۲۱ را خواهیم داشت و در این شب نورافشانی نیز توسط شهرداری در نقاط مختلف شهر برگزار می‌شود.
مالکی نژاد بیان کرد: روز ۲۲ بهمن روز جشن پیروزی انقلاب با رویکرد نشاط و شادابی است و سرود خوانی توسط راهپیمایان انجام خواهد شد و غرفه های متنوع چون غرفه کودک نیز تدارک دیده شده‌است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchqwnz.23nvzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما