تاریخ انتشار :شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب : 10876
در پیامی تصویری به افتتاحیه چهل و پنجمین دوره مسابقات معارف قرآن کریم مطرح شد

دو رسالت جشنواره‌های قرآنی از دیدگاه آیت الله جوادی آملی

یکی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه جشنواره‌های قرآنی رسالت تامین نیازهای عقل اندیشه مدار و تامین نیازهای عقل انگیزه محور را بر عهده دارند، گفت: انسان در سایه دوستی خداوند از فراق او رنج می‌برد و اشک می‌ریزد و گاهی با وصال اسما حسنی شوق خواهد داشت؛ اگر دوست خداوند هستید باید پیرو حبیب خدا باشید تا از محب بودن به محبوب بودن منتقل شوید.
دو رسالت جشنواره‌های قرآنی از دیدگاه آیت الله جوادی آملی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، آیت الله عبدالله جوادی آملی در پیامی تصویری به مراسم افتتاحیه چهل و پنجمین دوره مسابقات معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه اظهار کرد: انسان از آن جهت که مسافر است باید مبدا حرکت را شناخته و پایان حرکت را درست ارزیابی کرده و فاصله بین آغاز و انجام را ادراک کرده و ره توشه این راه را بشناسد.
وی با بیان اینکه قرآن کریم کلام جهان آفرین و انسان آفرین است، همه این مزایا را دارد، خاطرنشان کرد: ادراک و صفات اولیا الهی، رابطه انسان با خدا و جهان، رابطه انسان‌ها با یکدیگر و... همه در قرآن کریم تبیین شده است.
این مرجع تقلید با بیان اینکه خداوند قرآن را به زمین آویخت و به همین دلیل از قرآن به حبل متین یاد می‌شود افزود: نجات از سقوط و وسیله صعود ثمره اتصال به قرآن کریم است و اگر کسی این ریسمان را محکم بگیرد از خطر سقوط نجات پیدا کرده و می‌تواند ترقی کند.
وی با بیان اینکه قرآن کریم هم انسان را از خطر نجات می‌دهد و هم به اعتلا دعوت می‌کند تاکید کرد: اگر انسان خود را بشناسد می‌داند که هرگز از بین نمی‌رود و نابود نمی شود و قرآن کریم به عنوان کلام الهی برهان مفهومی و شهود قلبی را به انسان اهدا می‌کند.
آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه انسان دو شأن دارد که با یک شأن مفهوم را ادراک کرده و با شأن دیگر مصداق را ادراک می‌کند، افزود: در جریان خدا پرستی که قرآن کریم به ما نشان داده است بعد از ادله توحیدی، راه‌هایی به ما نشان داده می‌شود و در قرآن کریم از محبت خداوند سخن گفته شده است.
وی با بیان اینکه انسان با اندیشه درک می‌کند که خدایی هست ولی با انگیزه به خداوند دل می‌بندد، تصریح کرد: گرچه هراس از دوزخ و شوق بهشت حق است، اما ادراک محضر خداوند متعال از همه اینها لذت بخش‌تر است.
این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه جشنواره‌های قرآنی رسالت تامین نیازهای عقل اندیشه مدار و تامین نیازهای عقل انگیزه محور را بر عهده دارند، گفت: انسان در سایه دوستی خداوند از فراق او رنج می‌برد و اشک می‌ریزد و گاهی با وصال اسما حسنی شوق خواهد داشت؛ اگر دوست خداوند هستید باید پیرو حبیب خدا باشید تا از محب بودن به محبوب بودن منتقل شوید.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcb0wb8.rhbgzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما