تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۲
کد مطلب : 10744
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم از افتتاح و بهره‌برداری از 7 پروژه در حوزه مدیریت پسماند همزمان با دهه فجر خبر داد .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به گزارش واحد خبر سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، مهدی اصفهانیان مقدم در جلسه شورای سازمان مدیریت پسماند که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به افتتاح هفت طرح زیست‌محیطی در حوزه مدیریت پسماند، این اقدام را گامی مؤثر در مدیریت پسماندهای تولیدی سطح شهر عنوان کرد .
وی خاطرنشان کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از خط تفکیک پسماند شهری (شماره ۲) ، دفن مستقیم پسماند در شهر قم به صفر خواهد رسید .
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: اعتبار این پروژه ۳۰۰ میلیارد ریال بوده که با هدف تفکیک جزءبه‌جزء پسماند خانگی در راستای عدم دفن اقلام مضر و ناهماهنگ با طبیعت، جداسازی اجزاء قابل بازیافت با هدف ایجاد ارزش‌افزوده دنبال می‌شود .
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه با بهره‌برداری از خط شماره ۲ تفکیک پسماند، دفن مستقیم پسماند به صفر می‌رسد، می‌توان این پروژه را الگویی به‌عنوان “صنعت خدمات سبز” تعریف کرد .
اصفهانیان مقدم همچنین به مدیریت و راهبرد جمع‌آوری و انتقال پسماندهای شهری از درب منازل در مناطق هشتگانه تأکید کرد و خواستار ایجاد هماهنگی‌های لازم توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری شد .

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcfjedy.w6dxjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما