تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۹
کد مطلب : 10743
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از تشکیل کمیته فنی مدیریت پسماند به‌منظور بررسی طرح‌ها و برنامه‌ها و پروژه‌ها در جهت اصلاح و بهبود فرآیندهای خدمات شهری خبر داد .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی در جلسه شورای سازمان مدیریت پسماند که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، به ارائه برنامه‌ها و اقدامات سازمان در یک سال گذشته پرداخت .
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت  شرکت‌های دانش‌بنیان در خصوص مسائل زیست‌محیطی و مدیریت پسماند و استفاده از پایان‌نامه‌های دانشجویی تصریح کرد: طرح‌های مطالعاتی مدیریت شیرابه، کود کمپوست، جامع آموزشی با هماهنگی و همکاری گروه پژوهش شهرداری با بنیاد نخبگان در دست اقدام است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم یادآور شد: در زمینه حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی، در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا  با همکاری گروه پژوهش شهرداری هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفته است .
وی گفت: در راستای اجرای سند راهبردی سازمان و شهرداری مبنی بر برخورداری از محیط‌زیست پایدار نسبت به بررسی و آسیب‌شناسی فرآیند جمع‌آوری پسماندهای شهری از مبدأ تا مقصد؛ پیشنهاد تشکیل کمیته فنی مدیریت پسماند را به معاونت خدمات شهری با ترکیب کارشناسان دارای رزومه و سوابق اجرایی ارائه‌شده است تا نسبت به بررسی  طرح‌ها و برنامه‌ها و پروژه‌ها در جهت اصلاح و بهبود فرآیندهای خدمات شهری اقدام گردد .
میرابراهیمی همچنین خاطرنشان کرد: طرح نظام ارزیابی آموزش و اجرایی عوامل اجرایی مدیریت پسماند نیز توسط کارشناسان سازمان در دست تهیه و تدوین است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح همیاران مدارس قم خبر داد و اضافه کرد: دانش آموزان ۳۱۰ مدرسه ابتدایی شهر قم با مفاهیم مدیریت پسماند آشنا شدند .
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم مراسم اهدای جوایز،  برگزاری نمایش و اردوهای آموزشی ـ تفریحی را از مراحل دیگر طرح همیاران مدارس عنوان کرد که در طول سال تحصیلی و براساس مراجعه و مشارکت دانش آموزان در تفکیک پسماند اجرا می‌شود .

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcexf8z.jh87ei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما