تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۹
کد مطلب : 10724
استاندار قم ضمن بازدید از مرکز پیام، مانیتورینگ و دیسپاچینگ شرکت گاز استان از زحمات پرسنل آن به ویژه در این ایام قدردانی کرد.
استاندار قم از مرکز مانیتورینگ شرکت گاز بازدید کرد/ لزوم بهینه‌سازی مصرف
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید محمد تقی شاهچراغی روز یکشنبه همچنین در جلسه ای با مدیران شرکت گاز قم بااشاره تغییرات شرایط اقلیمی در کشور گفت:‌ ورود هوای سرد سیبری به کشورهای حوزه خلیج فارس، سرمای بی‌سابقه‌ای را برای کشور به خصوص در استان‌های شمال شرق بوجود آورده‌است.
وی افزود:‌همین مشکل هم برای کشور ترکمنستان بروز کرده و قطع گاز ورودی از این کشور به شمال باعث شده است تا استان‌های شمال شرق که انتهای شبکه گازرسانی کشور قرار دارند؛ با اُفت فشار گاز مواجه شوند.
شاهچراغی با بیان اینکه ما باید همواره نسبت به چنین شرایطی آمادگی کافی داشته باشیم تا از اخلال در آسایش زندگی مردم پیشگیری ‌شود گفت: با وجود همه اقدامات انجام شده در راستای آمادگی برای مقابله با بحران اما بهترین و موثرترین کار فرهنگ سازی برای بهینه کردن مصرف انرژی است.
وی با اشاره به وجود برخی رفتارهای نادرست در مصرف انرژی که باعث افزایش بی رویه مصرف سوخت شده‌است گفت: ما فرهنگ غنی داریم و باید با بهره از همین مبانی فرهنگی و دینی و استفاده از ظرفیت‌های و ابزارهای مختلف رسانه‌ای و تربیتی این رفتارهای غلط را اصلاح کنیم.
استاندار با تاکید بر اینکه ما در قم شاهد افت فشار و یا کمبود گاز در این مدت نبودیم گفت: طی یک هفته گذشته برای کمک به هموطنان در شمال کشور که بدلیل سرمای بی سابقه دچار مشکل شده‌اند برخی محدودیت‌ها را در سطح ادارات و مراکز آموزشی اعمال کردیم.
وی افزود: همواره مردم قم در همه عرصه‌ها پیشگام بوده‌اند و در این مسئله نیز همراهی خوبی با ما داشتند که از همه آنان قدردانی می‌کنیم.
به گفته مسئولان شرکت گاز قم با توجه به کاهش ساعات اداری از ۱۷ دی‌ماه و همچنین اعمال تعطیلی و دورکاری در واحدهای آموزشی و اداری، مصرف گاز استان طی هفته گذشته(۱۷ تا ۲۳ دی) در مقایسه با هفته قبل‌تر(۱۰ تا ۱۶ دی)، ۱۵۰ هزار مترمکعب کاهش یافته‌است.

خبرنگار: سیده زهرا موسوی
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdo50f.yt0zx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما