تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب : 10643
مدیر منطقه پنج شهرداری قم با تأکید بر ناکارآمدی قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری گفت: با اجرای قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها،‌ شهرداری‌ هزینه‌های جاری شهر را هم نمی‌تواند پرداخت کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری زین‌العابدین قراچورلوی مشکلات مالی شهرداری‌ها را مطرح کرد و اظهار داشت: امروز مشکلات مالی شهرداری‌ها به جایی رسیده است که مجبور هستیم پروژه‌ها را در چند فاز اجرا کنیم و همین کار باعث افزایش هزینه‌ها شده است.
وی افزایش قیمت‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: با افزایش قیمت‌ها و رکود بازار، درآمد شهرداری به‌صورت طبیعی کاهش پیدا می‌کند و این قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها می‌تواند تمام کارهای عمرانی و خدماتی شهر را تعطیل کرده و باید هر چه سریع‌تر این قانون بازبینی شود.
مدیر منطقه پنج شهرداری قم گفت: بعد از سال‌ها که منتظر تصویب قانون جدید بودیم، امروز با یک قانون ناکارآمد روبه‌رو هستیم که نه‌تنها منابع و ابزارهای جدید درآمدی برای شهرداری‌ها ندیده، بلکه همین درآمدهای کنونی را نیز برای شهرداری‌ها محدود کرده است.
وی یکی از دلایل ناکارآمد بودن قانون جدید شهرداری‌ها را عدم وجود افراد کارشناس در بدنه شورای استان‌ها و شورای عالی استان‌ها دانست و تصریح کرد: متأسفانه کسانی وارد این دو نهاد مهم تصمیم‌گیری برای شهرداری‌ها می‌شوند که نماینده شهرهایی با ۲۰ هزار نفر جمعیت هستند و با مشکلات و چالش‌های کلان‌شهرها آشنا نیستند.
قراچورلوی تأکید کرد: نمایندگان مردم در شورای عالی استان‌ها باید بر اساس جمعیت تعیین شود تا تصمیم‌گیری‌ها فنی و تخصصی شود، اما متأسفانه امروز شاهد تصمیماتی ناقص و ناپخته در این شورا هستیم که هیچ‌یک از مسائل کلان‌شهرها در آن دیده نشده است.
وی اجرای قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها را عامل نارضایتی مردم دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها نهادی هستند که در بخش‌های مختلف به‌صورت مستقیم با مردم کار می‌کنند و عملکرد آن زیر نظر مستقیم مردم بوده و مردم آن را لمس می‌کنند، اگر با قانون‌های ناپخته جلوی کار شهرداری‌ها گرفته شود، مردم ناراضی خواهد شد.
مدیر منطقه پنج شهرداری قم با تأکید دوباره بر بازنگری قانون جدید درآمدهای شهرداری‌ها ابراز کرد: باید پتانسیل‌های شهرداری‌ها با کمک کارشناسان اجرایی مورد بازنگری قرار گرفته و با درنظرگرفتن مطالبات مردم دوباره قانون نوشته شود، زیرا اولویت‌های شهرداری‌ها بر اساس مطالبات مردم برنامه‌ریزی می‌شود.
وی در پایان شهرداری قم را از نظر اجرای پروژه‌های عمرانی و اداری از شهرداری‌های موفق کشور دانست و اضافه کرد: مدیریت منابع مالی در شهرداری قم بسیار علمی و با دقت انجام می‌شود و بسیاری از منابع درآمدی که در قانون جدید آمده در حال حاضر در شهرداری قم اجرا می‌شود و کار جدیدی انجام‌نشده است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcds90f.yt0zo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما