تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : 10594
کارشناس هواشناسی قم گفت: فعالیت سامانه بارشی که از عصر امروز وارد قم می‌شود، از اوایل امشب آغاز خواهد شد.
فعالیت سامانه بارشی از امشب در قم آغاز می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمدرضا قاضی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در حال حاضر آسمان قم نیمه‌ابری است که به‌تدریج ابری و اوایل شب بارش پراکنده باران در استان آغاز می‌شود و تا چند ساعت ادامه دارد.
وی با بیان این‌که برای فردا آسمان نیمه‌ابری تا ابری است، اضافه کرد: در بعضی ساعات بارش باران و در ارتفاعات به‌ویژه جنوب و غرب استان، بارش برف با حجم کم پیش‌بینی می‌شود.
وی هوای استان را در روز جمعه، نیمه‌ابری تا ابری، اوایل صبح بارش باران و برف و به‌تدریج کاهش ابر پیش‌بینی کرد.
به گفته قاضی، حداکثر دمای امروز، فردا و پس‌فردا به ترتیب ۱۰، ۱۰ و ۱۱ و حداقل امشب، فرداشب و پس‌فرداشب به ترتیب ۲، صفر و منفی ۱ خواهد بود.
وی با اشاره به این‌که هفته آینده سامانه بارشی دیگری وارد استان قم می‌شود، بیان کرد: برای شنبه و یکشنبه آسمان تقریبا صاف و وزش باد، دوشنبه و سه‌شنبه ابری و احتمال بارندگی، پنجشنبه و جمعه نیز بارندگی پیش‌بینی می‌شود.
در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.
شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdci5waz.t1au32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما