تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۵
کد مطلب : 10582
کاروانسرای ملاحسین (چوب‌فروش‌ها) واقع در بازار کهنه قم با تلاش شهرداری قم ساماندهی و ایمن‌سازی شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر منطقه یک شهرداری قم، با توجه به وضعیت آشفته و ناایمن کاروانسرای ملاحسین در بازار کهنه قم، شهرداری قم طی اجرای طرحی با مشارکت اداره کل امور شهری استانداری قم و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم، این کاروانسرا ساماندهی شد.
در این طرح عوامل خدمات شهری منطقه یک و ستاد پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم، بخش‌هایی که توسط کسبه باوجود سازه‌ها و اقلام چوبی تصرف‌شده بود را در حضور کسبه رفع تصرف کرده و تمامی اموال طبق نظر صاحبان آن به انبارهای موردنظر منتقل شد.
انتقال اقلام موجود و ساماندهی این کاروانسرا با حضور نمایندگان فرماندهی انتظامی و دستگاه قضایی استان انجام و این اقلام به‌صورت رایگان به انبارهایی موردنظر کسبه انتقال یافت.
این کاروانسرا که از اماکن تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم به‌حساب می‌آید به علت حضور کارگاه‌های چوب‌تراشی و ساخت سازه‌های چوبی ازجمله اماکن ناایمن این منطقه به شمار می‌آمد که در گذشته نیز در چندین مرحله دچار احتراق و آتش‌سوزی شده بود.
گفتنی است به‌دنبال اجرای این طرح، صبح امروز محمدرضاخانی مدیر منطقه یک شهرداری قم، ملکی مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری قم و ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم نیز در بازدیدی از این کاروانسرا و دیدار و گفتگو با کسبه آن، ضمن اطلاع از دغدغه‌ها و مشکلات، تمهیدات لازم را به‌منظور رفع این مشکلات در نظر گرفتند.
****

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcf0tdy.w6dxcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما