تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۴
کد مطلب : 10546
مدیرعامل خانه خلاق و اشراق دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری رویداد ملی سقاخانه گفت: این رویداد در سه شهر قم، مشهد و شیراز برگزار می‌شود و شهرداری‌های این سه شهر در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را انجام دادند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قطبی ظهر امروز در نشست خبری رویداد ملی مسئله محور(سقاخانه) که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: این رویداد در سه شهر قم، مشهد و شیراز برگزار می‌شود و شهرداری‌های این سه شهر در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را انجام دادند.
وی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان همکاری مناسبی در راستای برگزاری این رویداد ملی مسئله محور دارد، ابراز کرد: درباره زیارت و موضوعات پیرامون زیارت در ادوار و قرون مختلف در تاریخ به‌صورت دائم ابتکارات مناسبی شکل‌گرفته است.
مدیرعامل خانه خلاق و اشراق دفتر تبلیغات اسلامی اذعان کرد: پرسش این رویداد این است که در شهرهای بزرگی همچون مشهد، قم و شیراز که حرم و نگینی وجود دارد، چه اتفاقات نو و خلاقیت می‌تواند رقم بخورد که حال و هوای حرم شعاع بیشتری پیدا کند.
وی تصریح کرد: این رویداد باید به شهرداری کمک کند و ایده به‌سوی کسب‌وکار رفته و به زیارت شهرهای ایران و جهان خدمات ارائه بدهد؛ در شهری که حرم معصومین در آن وجود دارد سیستم حمل‌ونقل عمومی آن باید حال و هوای حرم داشته و اِلمان شهری نیز تفاوتی با شهرهای دیگر داشته باشد و فرهنگ میزبانی در آن متفاوت است.
قطبی با تأکید بر اینکه میزبانی و فرهنگ ارتباط با زائر در شهرهای مشهد و قم و شیراز با شهرهای دیگر تفاوت دارد و این موضوع نیازمند ایده است، عنوان کرد: ورودی به این سه شهر نیز باید با دیگر شهرها تفاوت داشته باشد و این موضوع نیازمند طرح و ابتکار است.
وی اضافه کرد: حمل‌ونقل زائر و اسکان زائر که با نهادهایی ازجمله شهرداری در ارتباط است باید با نوآوری همراه باشد و فراخوان و زمینه‌ای ایجاد شود تا نوآوری‌ها در کنار یکدیگر قرار بگیرد و در این زمینه نیاز به حمایت‌های مالی و پشتیبانی اداری است.
مدیرعامل خانه خلاق و اشراق دفتر تبلیغات اسلامی اذعان کرد: شعاع نورانیت حرم باید در پهنه شهری توسعه پیدا کند و شهرداری قم پیشنهاد داد تا رویداد به‌صورت ملی برگزار شود و امروز همکاری خوبی میان شهرداری‌های این سه شهر ایجادشده تا این رویداد به‌خوبی برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: رویداد ملی مسئله محور نیازمند انگیزه سازی است و علاوه بر اینکه اصحاب رسانه باید فعالیت رسانه‌ای انجام دهند، باید رسانه آن‌ها نیز و اهل‌بیتی شود و معنویت و خلاقیت بجوشد تا این رویداد ملی به‌خوبی رقم بخورد.
قطبی با بیان اینکه ایده‌ها باید ادامه پیدا کند و شهرداری و نهادهای دیگر که مرتبط هستند باید با برنامه‌ریزی مناسب از ایده‌ها بهره‌مند شوند، اظهار داشت: ایده‌ها داوری می‌شود و ممکن است ایده پیشنهادی سازنده باشد و اگر قابلیت خوبی داشته باشد در کنار تقدیر، از شخصی که ایده را ارائه کرده استفاده می‌شود.
وی تصریح کرد: این رویداد باید حداقل سالی یک‌بار برگزار و تداوم داشته باشد تا سرآغاز جمع اندیشی ملی و بین‌المللی باشد و نخبگان و اصحاب فکر و نخبگان در آن سهیم شوند، حرف‌های تازه و نو مطرح می‌شود و دراین‌بین ایده‌ها قد کشیده و تبدیل به محصول نوآوری می‌شود.


انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcfvtdy.w6dxjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما